Livet med Bazz

Alla inlägg den 2 juli 2010

Av Marit - 2 juli 2010 14:45

Med nytvättad och fullastad bil hämtar jag upp Bazz och vi far iväg mot Gränna. I morgon är det utställning och vi ska sova över på Visingsö i natt för att vara lite närmare i morgon. Solen steker men vi har tur och kom iväg innan fredags- och semesterrusningen.

När vi närmar oss Gränna börjar oljelampan blinka och pipa. Den gör det i bland när jag kör i skarpa kurvor men aldrig på platt mark. Jag avvaktar och pipandet slutar. Efter en stund börjar det blinka och pipa igen men jag har inte så långt kvar nu och det finns ingenstans att stanna. Än en gång hoppas jag på att det ska sluta och att bilen inte ska skära ihop. Det slutar återigen men jag inser att det måste vara riktig torka på olja. När det för tredje gången börjar blinka och pipa vågar jag inte chansa längre. Som tur är dyker en mack upp inom nära så det är bara att köra av.

Efter påfyllning kör vi den sista biten ner till Gränna hamn. Det är tydligen fler än jag som inte bokat färja i god tid utan köar i chansa-filen. Efter en dryg timme och två färjor senare kommer vi med och åker över. Väl på Visingsö letar jag upp vandrarhemmet Fredängen där vi ska bo över natten. Det är ett jätte-mysigt ställe och här hade jag verkligen velat stanna längre. Tyvärr kommer vi så sent så det blir bara en kvällspromenad där Bazz får se sin första häst i en hage. Märklig men spännande figur  . Det tar tid att passera och lite längre fram ser jag en hage med kossor. Anar att det kommer bli än mer spännande och beslutar att vänta med den upplevelsen och vänder tillbaka till vandrarhemmet.

Presentation


RLD N RLD F Kronsäter's Buzz

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Gästbok

Twitter

RSS

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2010 >>>

Kategorier

Arkiv

Fråga mig

4 besvarade frågor

Statistik


Ovido - Quiz & Flashcards