Livet med Bazz

Alla inlägg den 11 juli 2010

Av Marit - 11 juli 2010 22:12

Vilken morgon! Bazz vaknar först vid 5-tiden men med lite övertalning somnar han om en stund. Vaknar igen runt 6-tiden men efter lite mer övertalning somnar han en stund igen. Strax före 7 vaknar han igen och det läge att gå ut för att kissa. Vi passar alla på att gå ut och lätta på trycket. Man är inte riktigt redo att gå upp för dagen än så vi försöker än en gång få honom att somna om. Det funkar inte så jag och Bazz går ner till stranden i stället. Det är en fantastisk morgon men endast små krusningar på havet och strålande sol. Jag måste bada nästa genast och det står 16 grader på termometern. Stax efter dopp gånger flera får jag se en snok komma simmande mot vår strand. Jag är evinnerligt glad att jag inte var i vattnet när snoken kom simmande, jag hade dött på fläcken. Jag hoppar lite extra på bryggan och ormen bestämmer sig för att simma en bit till innan den tar sig upp i en skreva. Nu får man se upp en extra gång innan man badar i fortsättningen.

  


Karin & Åke åker hem efter frukost för att se till att Ludde kommer iväg till Gotland i morgon bitti. När vi går ner till båten ligger en huggis på stigen och solar. Två ormar på samma dag bådar inte gott!

 Vid 11-tiden har graderna i vattnet stigit till 18 och det är så varmt så man nästan svimmar. Vi badar, soler och läser hela dagen.

Stentrappen svalkar något i hettan och det är mysigt att ligga bredvid sin bästis.

  

Vid fyratiden är det dags för en kall en och man får dricka fort innan det blir för varmt  

  

Presentation


RLD N RLD F Kronsäter's Buzz

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Gästbok

Twitter

RSS

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2010 >>>

Kategorier

Arkiv

Fråga mig

4 besvarade frågor

Statistik


Ovido - Quiz & Flashcards