Livet med Bazz

Alla inlägg den 23 juli 2010

Av Marit - 23 juli 2010 15:30

Första semesterveckan kändes så oändligt lång men andra veckan gick desto fortare.

Idag är det mulet och blåsigt och ganska svalt. Det hotas om regn igen så vi förbereder genom att ta in alla dynor m m. Bazz och jag tar "Askesladden" och åker över till Stor sten för en tur på Runmarö igen. Snurran startar naturligtvis inte och när vi rundat Thunes och Bohmans udde slår motvinden mot oss. Får äntligen fart på snurran och vi far iväg. Bazz tycker att det är sådär och vill komma och sätta sig bak hos mig. Snurran dör plötsligt och det är bara sätta fart och ro medan vi har lite fart. Bazz vill inte sitta still fram i fören och fötterna glider när jag ror eftersom det är lite olja på golvet. Motvind på det prövar tålamodet. Till slut sätter han sig på sidan så att det blir lite snett att ro men bara han sitter still så.

Vi tar en dryg timmes promenad idag också. Han är verkligen en fröjd att gå med i skogen. Han springer aldrig mer än en kort bit förrän han stannar och vänder sig om och kollar så att man är med. Han tycker att det är lite spännande med skogen, speciellt när det blåser i trädkronorna.

Hemåt går det lättare att ro när det är lite medvind. Tillbaka lagom till lunchen är Bazz rätt trött och lägger sig för att vila lite.


  


Även Flizan passar på att vila lite medan vi äter.

  

På eftermiddagen blir det riktigt kyligt. Grannen Pernilla kommer ner och vill byta lite mjöl mot senare nybakade bullar. Vem tackar nej till ett sånt byte?

Efter lunch kryper Bazz och jag upp i soffan och drar filten över benen och bok i handen. Lagom till fikat kommer de underbara barnen Ebba och Fredrik ner med två bullar åt oss var .

 Dessvärre har vi lite brist på frukostbröd så vi får leta fram en gammal påse brödmix. Med en ännu äldre påse torrjäst knådar jag ihop två limpor. Det är alltid lite meckigare att baka här ute men det går. Just nu har vi heller inget varmvatten.

  

Killarna fortsätter att bygga till kl 19 och sen grillar vi de godaste Angus-hamburgare jag hittills har ätit och efter det tar vi en het bastu. Det är nu bara 15 grader i luften och fruktade 14 grader i vattnet, dubbelburr.

Efter bastu kollar vi Shutter Island och jag somnar förstås ifrån slutet. Men vad gör det, jag har läst boken och kan se slutet i morgon.

Presentation


RLD N RLD F Kronsäter's Buzz

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Gästbok

Twitter

RSS

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2010 >>>

Kategorier

Arkiv

Fråga mig

4 besvarade frågor

Statistik


Ovido - Quiz & Flashcards