Livet med Bazz

Direktlänk till inlägg 10 mars 2011

And here are the results

Av Marit - 10 mars 2011 18:30

Lång väntan på röntgenresultatet har det varit. Idag kom det som ett brev på posten. Fick en smärre shock när jag öppnade kuvertet. Resultatet blev inte vad jag hade hoppats på. Hade förberett mig på ett C i värsta fall men det blev värre än så. Det blev ett  .Tusen tankar flög genom mitt huvud,  Bye bye avel, kan vi inte löpträna i vår, hur mår Bazz av detta, kan de ha sett fel?, kunde vi förebyggt det eller har jag förstört allt med våra ibland ofrivilligt långa promenader?? Olycklig är jag men vet egentligen för lite för att kunna göra en slutlig bedömining av det. Det blir till att plugga höftledsdysplasi i helgen...


Så här ser de i alla fall ut   


Höfter  "HD/D"


"ED 0"

Armbåge L


Armbåge R. Armbågarna var jag inte ett dugg orolig för och de var ju helt ok.

        

 
 
Micke & Carina

Micke & Carina

12 mars 2011 11:04

Gud vad tråkigt för er! Men livet går vidare och ni har ju en jättemysig hund.

http://pwd-kenzo.weebly.com

Marit

12 mars 2011 19:22

Nä jag har insett nu att det inte är så farligt men man blir ju lite omtumlad (ja ni vet ju själva hur man reagerar). Kram på er!

 
Ingen bild

Marlene & Saga

12 mars 2011 14:20

Hej Hej!
Vad tråkigt att höra om Bass röntgensvar!
Vi fick också vårt svar nyss och vi fick också ett D på höftlederna!
Jag kan säga att vi också blev rejält chockade, och exakt samma tankar cirkulerar i mitt huvud. Om det är nåt man själv har påverkat med våra långa promenader ibland och all lek..:(
Jaa o ingen avel här heller..
Men jag har skrivit till Rosemary och frågat om lite råd och vad man bör tänka på nu och i framtiden, för det sista man vill är ju att ens älskling ska ha ont på något sätt...;(
Hälsa familjen! Kram på er

Marit

12 mars 2011 19:20

Hej på er!

Tack snälla för att du meddelade Sagas resultat, man blir ju lite fundersam. Wilma röntgade i torsdags så vi får väl se om hela kullen får D.
Sköt om er och krama Saga från Bazz:-)
Kram

 
Taru med pappa Orville

Taru med pappa Orville

15 mars 2011 13:44

Tråkigt att höra dessa resultat, verkligen. Men livet går vidare och hunden blir inte sjuk bara av att man får veta höftresultat. Han är den samma hunden som igår, lika glad och mysig :) Jag har haft en rejäl kraftig staffhane med HD D (hans höfter såg mycket mycket värre ut) och han drabbades inte av sina dåliga höfter. Det gällde bara att hålla honom i bra slank form och tillägga glucosamin (MSM) samt fettsyror till hans foder. Vad gällde motion så var det enligt vår vet bättre att ta lagom långa promenader dagligen än att promenera rikgigt långa promenader endast under helgen. Jag tycker Bazz höfter ser verkligen inte jättedåliga ut, kanske värd att röntga om efter 6 mån-1 år? Kram på er!

http://tarukorhonen.blogspot.com

 
petra

petra

16 mars 2011 09:04

skit med resultaten :(
håller med om allt Taru skriver, deppa inte ihop.
simning är bra träning också, ett projekt för sommaren.

kramar tille r

http://cometstaff.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marit - 16 april 2017 14:45

Om det var en fantastisk dag igår så är det raka motsatsen idag. Iskallt och snöyra som kommer och går.      Vi hade tänkt att åka hem i eftermiddag efter lunch men nu diskar syrran i kylan och vi andra packar ihop det andra. Sen åker vi hemåt ...

Av Marit - 15 april 2017 14:15

En underbar morgon om än något kyligt i luften.        Efter frukost går vi ner till stranden och sätter oss och löser melodikrysset. Riktigt skönt men sen går vi uppåt.    Här uppe var det riktigt gott att vara. Här är det lä och solen ...

Av Marit - 14 april 2017 22:00

Vi har tur att vinden ligger på N- N/Ö så vi har lite lä på vår sida. Srpinger på årets, för mig, första tussilago på ängen. Ett sant tecken på åt vilket håll det faktiskt går. Även om man tvivlat många gånger i år.    På insidan blåser det orde...

Av Marit - 13 april 2017 20:45

Efter frukost åker Karin, Åke, Clas, Bazz och jag ut till holmen. Det är gråmulet hela vägen men när vi kommer ut till Bullis skiner solen emot oss. Det är inte direkt någon vårvärme ute så det är som vanligt obetalbart att stänga dörrarna i båten oc...

Av Marit - 15 januari 2017 22:51

En solig och fin dag med ca -4 och lite snö kvar på gräsmattorna. Clas och Bazz är ute på promenad och jag ligger i soffan och kollar i kapp en serie jag följer. Tycker mig se en gestalt i trädet som borde vara en domherre och mycket riktigt är det b...

Presentation


RLD N RLD F Kronsäter's Buzz

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Gästbok

Twitter

RSS

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Kategorier

Arkiv

Fråga mig

4 besvarade frågor

Statistik


Ovido - Quiz & Flashcards