Livet med Bazz

Alla inlägg den 5 april 2011

Av Marit - 5 april 2011 21:27

Fick ingen plats på zumban igår men trots att jag jobbade över hann Bazz och jag både äta middag och ta kvällspromenaden medan det fortfarande var ljust ute, vilken lycka! I går var det helt vindstilla och ca 10 grader och faktiskt premiär för mössa av på kvällsturen. Gillar inte när det blåser om öronen annars.


Precis som igår tar vi kvällsturen i skogen vid spåret idag. Det blåser lite mer idag men inte så det stör. Det är riktigt mycket snö som försvunnit och äntligen kommer allt liv fram. Stigarna, den mjuka mossan, fåglarna som kvittrar i ett. Åh vad jag har saknat det! Det är verkligen terapi för själen att gå i skogen *gilla*. Bazz älskar det lika mycket som jag så vi går där som två skogsmuller (eller vad nu mulle blir i pluralis) och njuter.



Säsongen har öppnat hos myrorna...


och ruljansen är i full gång:-)


Otroligt hur fort allt smälter bort nu. För en knapp vecka sen var här fullt med snö och den stora högen trodde man ju aldrig skulle smälta.


Det tråkiga med våren är att allt är så grått ute och än har ju inte mycket färg kommit i rabatterna heller. Därför får vi glädja oss åt en färgklick inne så länge!


           

     

Presentation


RLD N RLD F Kronsäter's Buzz

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Gästbok

Twitter

RSS

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< April 2011 >>>

Kategorier

Arkiv

Fråga mig

4 besvarade frågor

Statistik


Skapa flashcards