Livet med Bazz

Direktlänk till inlägg 20 maj 2011

Härliga fredag

Av Marit - 20 maj 2011 12:52

Vilken dag, soligt och varmt. Satt ute och åt lunch vilket gör att det är så svårt att gå in och jobba igen. Många borta idag så jag passade på att gå hem tidigare från jobbet. Termometern i bilen visade 22 grader och det var smällhett på insidan. Passade på att tvätta skitbilen på vägen hem.

Ingen hemma när jag kom hem så jag passade på att gå ett spår som jag tänkte att Bazz skulle gå sen. Det är väldigt blåsigt idag också men det är ju lite mer stilla i skogen. Det tog ungefär en timma innan grabbarna kom hem så efter en stund gick vi ut för att spåra. Det började ju bra men sen girar han åt fel håll. Jag försöker få tillbaka honom på rätt spår igen men sidospåret är mer intressant. Det är väldigt nära där vi gick spåret igår så jag vet inte om det är det han känner men spåra dagens spår går inte. Vi ger upp och tar en promis i stället. Bättre lycka nästa gång  


Fick igår besked av Bazz syster Wilmas matte Katarina att de äntligen fått svar på Wilmas röntgen (ja jag vet att det blev en konstig mening men ni förstår säkert.-))

Hon hade HD A och ED ua. Underbart, grattis till er  .


Fick nummerlappen till Vallentuna idag. Kom att tänka på att det är utomhus den här gången och Bazz lär väl gå med nosen i backen hela tiden. Det blir till att öva lite på gräsmattan i veckan. Man vet ju inte vad det blir för väder heller så jag lär ju ha huvudet fullt med vad jag ska ha på mig och allt vi ska ha med oss. Att det är Patrik Cederlöf som är domare gör det hela inte mindre nervöst. Föredrar om det är någon jag aldrig träffat samtidigt som det ska bli kul att se vad han tycker på "riktigt". Sen går det som det går:-)



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marit - 16 april 2017 14:45

Om det var en fantastisk dag igår så är det raka motsatsen idag. Iskallt och snöyra som kommer och går.      Vi hade tänkt att åka hem i eftermiddag efter lunch men nu diskar syrran i kylan och vi andra packar ihop det andra. Sen åker vi hemåt ...

Av Marit - 15 april 2017 14:15

En underbar morgon om än något kyligt i luften.        Efter frukost går vi ner till stranden och sätter oss och löser melodikrysset. Riktigt skönt men sen går vi uppåt.    Här uppe var det riktigt gott att vara. Här är det lä och solen ...

Av Marit - 14 april 2017 22:00

Vi har tur att vinden ligger på N- N/Ö så vi har lite lä på vår sida. Srpinger på årets, för mig, första tussilago på ängen. Ett sant tecken på åt vilket håll det faktiskt går. Även om man tvivlat många gånger i år.    På insidan blåser det orde...

Av Marit - 13 april 2017 20:45

Efter frukost åker Karin, Åke, Clas, Bazz och jag ut till holmen. Det är gråmulet hela vägen men när vi kommer ut till Bullis skiner solen emot oss. Det är inte direkt någon vårvärme ute så det är som vanligt obetalbart att stänga dörrarna i båten oc...

Av Marit - 15 januari 2017 22:51

En solig och fin dag med ca -4 och lite snö kvar på gräsmattorna. Clas och Bazz är ute på promenad och jag ligger i soffan och kollar i kapp en serie jag följer. Tycker mig se en gestalt i trädet som borde vara en domherre och mycket riktigt är det b...

Presentation


RLD N RLD F Kronsäter's Buzz

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Gästbok

Twitter

RSS

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5 6 7 8
9
10
11
12 13 14 15
16
17 18 19 20 21 22
23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Kategorier

Arkiv

Fråga mig

4 besvarade frågor

Statistik


Skapa flashcards