Livet med Bazz

Alla inlägg den 17 juni 2011

Av Marit - 17 juni 2011 23:06

Nu är den riktiga svenska sommaren här. Lite lagom kallt och en del regn. Men med lite tur kanske vi får lite värme igen efter midsommar:-)

I går la vi inget spår utan i stället tog vi en träningstur, i dubbel bemärkelse. Bazz har ju alltid gått mycket lös och därmed har koppelträningen kommit lite på sidan av. Och "problemet" är inte att han drar i kopplet utan att han Alltid ska gå en hundlängd, eller två, före mig. Oavsett hur fort jag går, och jag går ganska fort, så ska han alltid vara steget före. Vet inte om det har med ledarskap, eller brist på sådant, att göra eller det faktum att han alltid gillat att gå fort. Clas går också väldigt fort. Hur som helst tänkte jag utmana honom genom en superrask promenad eller kanske en löprunda. Vi började med en rask promenad där jag i stället går upp jämsides med honom vilket medför att han måste öka. Till slut måste han gallopera och då börjar jag springa. Bortsett från att han hänger i knävecket efter halva rundan och vi vilar en stund så springer vi på bra för att vara två amatörer. Det är ändå varmt trots att det är mulet och jag undrar vem av oss som är rödast i nyllet efter turen;-))

Lite välförtjänt slapping i soffan efter


Idag började det regna innan fikat på jobbet och höll i sig  stort sett hela dagen. När jag kom hem duggade det men spöregnade inte. Tog med Bazz för en tur och tänkte samtidigt att det är himla skönt med en hund som inte heller älskar att vara ute i regnet och inte måste ut i timmar oavsett väder. Bazz gick en bit men sen ökade regnet på och han ville gå hemåt. När vi vände hem fick han brådis och jag trodde att han ville gå in men han ville ha sin leksak, som han bara får ha ute, och leka med. Vi tog därför en lekstund på gräsmattan i regnet och han var jättelycklig och sprang runt och bara njöt (då var minsann inte regnet något hinder). Det är en typ fresbee av brandslang med hål i mitten som han älskar att springa efter och med.  

Efter den motionsrundan, i alla fall för matte som fick springa med runt, så fick han pyssla med aktiveringsbollen ett tag. Den har vilat ett tag men sista dagarna har han haft den igen och tycker att den är superkulig:-)


Lite matt blir man dock till slut...


Husse har tänt brasa men det är ändå mysigt att krypa ner under filten!

 

En blöt och skamfilad skata söker skydd för regnet under balkongen. Undrar vad den stackarn varit med om?


 Ser nästan lite obscen ut men är en liten vallmo på väg att slå ut!

             


Lite mer kommen


Dahlian blommar också vackert


Schersminen har också börjat blomma så smått. Snart doftar det underbart lång väg.  


Både vita och blå klockor vajar i vinden.


 

Presentation


RLD N RLD F Kronsäter's Buzz

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Gästbok

Twitter

RSS

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Kategorier

Arkiv

Fråga mig

4 besvarade frågor

Statistik


Skapa flashcards