Livet med Bazz

Direktlänk till inlägg 10 december 2011

Stockholm Hund Mässa

Av Marit - 10 december 2011 19:34

I morse gick vi upp och gav oss iväg till Älvsjömässan för årets stora utställning. Clas som skulle jobba i Foderbilens monter åkte lite tidigare än oss. Hade en stor knut i magen redan i morse och frukost var inte att tänka på. Hanarna skulle inte börja förrän kl 10 men det är ju alltid bra att vara i god tid så vi åkte hemifrån strax efter 8. Det är någon knapp minusgrad ute och snorhalt på vägen. Vi åker som en loska i varje rondell och kurva. Som tur är det väldigt lite bilar ute och vi är ute i god tid. Min underbara man har bytt så att jag får ta hans parkeringslapp i stället för han. Bara för det slipper jag åka runt och bli stressad för att det inte finns någon plats fastän vi är ute tidigt. Kön in var ju desto längre!!! Flera hundra meter och det var kallt och blåsigt som fan.


Vi är inne och på plats strax före 9 och kan äntligen andas ut. Det är ca 140 staffar anmälda så det är fördelat på två ringar.


Efter lång väntan är det så dags för oss. Bazz är ganska krångelfri men totalt uttråkad och gör inget för att lätta upp situationen. När det ska placeras kommer domaren emot oss, och jag tror att han ska säga tack men nej tack, men i stället säger han - You, number one!!! Åh gissa om vi blev glada  . Av 13 unghundar kom vi först! Det är troligen vår sista tävlan i unghundsklassen då det snart att dags att flytta upp i öppen klass.


Domare Peter Berchtold, Österrike (var inte översvallande med sin kritik men dock):

Exellent type. Good lead and expression. God reach of neck, topline and tail set. Well angulated. Good depth of chest. Sound mover.


  
Vidare i konkurrensen. Av 60 anmälda hanar blev vi totalt 3:e bästa hane med CK och R-CERT. Det hade inte gjort ont om vi hade kommit 2:a och fått certet men vi är supernöjda ändå. Att bara vinna vår klass gjorde att jag gick och log hela dagen.

Det verkade vara Kronsäters dag idag. Förutom Bazz blev Crona, Hulda och Åsa placerade i sin klass. Åsa blev dessutom 2:a bästa tik. Grattis till er alla . Eftersom tikar och hanar gick i varsinn ring har jag inte riktigt koll på alla placeringar. Vi var även med i Kronsäters uppfödargrupp bestående av Hulda, Crona, Åsa och Bazz. Där kom gruppen 4:a.  

Bazz och jag åker hem efter en trevlig dag. Det värker från knät ner till fötterna efter allt knäböjande och gående på betongen. Jag beundrar verkligen ringsektreteraren som gick i smala högklackade skor. Jag är ganska van att gå hela dagar i klackar men en sån här dag kan det inte vara roligt.


Väl hemma tar vi en promenad och tänder sen mys och har en lugn stund i soffan. Vi är ganska matta båda två så det är inget problem att koppla av.


Som belöning får Bazz sen ett märgben att tugga på. Efter grillad god middag är det soffan som gäller för oss alla tre och det råder inget tvivel om att vi kommer att sova gott i natt:-)



Tack alla för idag  

 
 
Taru med pappa Orville

Taru med pappa Orville

11 december 2011 09:09

Heja Bazz och ett stort grattis till framgången i ringen!

http://tarukorhonen.blogspot.com

 
Hanne & Irma

Hanne & Irma

11 december 2011 09:10

Grattis!! \o/

http://www.iki.fi/~hanne.salmi/remu&irma

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marit - 16 april 2017 14:45

Om det var en fantastisk dag igår så är det raka motsatsen idag. Iskallt och snöyra som kommer och går.      Vi hade tänkt att åka hem i eftermiddag efter lunch men nu diskar syrran i kylan och vi andra packar ihop det andra. Sen åker vi hemåt ...

Av Marit - 15 april 2017 14:15

En underbar morgon om än något kyligt i luften.        Efter frukost går vi ner till stranden och sätter oss och löser melodikrysset. Riktigt skönt men sen går vi uppåt.    Här uppe var det riktigt gott att vara. Här är det lä och solen ...

Av Marit - 14 april 2017 22:00

Vi har tur att vinden ligger på N- N/Ö så vi har lite lä på vår sida. Srpinger på årets, för mig, första tussilago på ängen. Ett sant tecken på åt vilket håll det faktiskt går. Även om man tvivlat många gånger i år.    På insidan blåser det orde...

Av Marit - 13 april 2017 20:45

Efter frukost åker Karin, Åke, Clas, Bazz och jag ut till holmen. Det är gråmulet hela vägen men när vi kommer ut till Bullis skiner solen emot oss. Det är inte direkt någon vårvärme ute så det är som vanligt obetalbart att stänga dörrarna i båten oc...

Av Marit - 15 januari 2017 22:51

En solig och fin dag med ca -4 och lite snö kvar på gräsmattorna. Clas och Bazz är ute på promenad och jag ligger i soffan och kollar i kapp en serie jag följer. Tycker mig se en gestalt i trädet som borde vara en domherre och mycket riktigt är det b...

Presentation


RLD N RLD F Kronsäter's Buzz

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Gästbok

Twitter

RSS

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3 4
5 6
7
8
9
10 11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< December 2011 >>>

Kategorier

Arkiv

Fråga mig

4 besvarade frågor

Statistik


Skapa flashcards