Livet med Bazz

Alla inlägg den 25 december 2011

Av Marit - 25 december 2011 20:58

Åh va härligt med sovmorgon! Vi sov alla till 8.30 och det var underbart skönt. Bazz och jag gick ut före frukost och uträttade vissa behov, eller rättare sagt Bazz gjorde:-) Sen var det snabbt in igen. Det blev blev sen en mysförmiddag i soffan. Men till slut kände både Bazz och jag att det skulle vara skönt med en promenad. Solen sken faktiskt och det var plusgrader. Det blir en tur på asfalt inan vi kommer till skogen. Bazz gillar verkligen inte att gå på all småsten som det sandats med.  När vi gått en stund i skogen hittar jag en ensam stackars trattkantarell. Efter en liten bit hittar vi en till, och en till... Jag bara måste plocka några, det kan i alla fall räcka till en svampmacka till lunch. Vi fyllde den sista bajspåsen vi hade med oss men sen fick jag lite dåligt samvete. Kanske behövde djuren i skogen svampen bättre än jag men när vi fortsatte bort så gick vi förbi lika mycket svamp så de har nog så att de klarar sig.  Ska bara komma ihåg det här stället till nästa höst:-)


 


Det fick bli en skinkmacka till lunch i stället då vi var ute så länge att vi inte hann med att steka nån svamp. Vi skulle snart vidare till Brittis och Åke på middag. Håkan, Helene och barnen är också där och vi får supergod middag. Bazz har verkligen sovit fem kvart i timmen idag  och kvällen blev inget undantag. Även jag slumrade tilln några gånger till morden men inte som han. Men det var så skönt att få en dag utan att behöva göra något som helst vettigt. Det blåser upp ordentligt på kvällen. Vi får hoppas att ljusslingan i trädet sitter kvar hela natten.



nmnm,


Presentation


RLD N RLD F Kronsäter's Buzz

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Gästbok

Twitter

RSS

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3 4
5 6
7
8
9
10 11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< December 2011 >>>

Kategorier

Arkiv

Fråga mig

4 besvarade frågor

Statistik


Skapa flashcards