Livet med Bazz

Alla inlägg den 28 december 2011

Av Marit - 28 december 2011 22:39

Bazz och jag har nu varit lediga i två dagar, jätteskönt. Definitivt något man kan vänja sig vid. Det bästa har varit att få var ute när det är ljust. Vi har gått på 2-timmarsprommenader i skogen båda dagarna och bara myst. Igår var det dessutom rena vårvädret. Den stora fördelen med den här snöfattiga s.k vintern är att man kan gå i hela skogen och inte bara vissa upptrampade stigar men i gengäld är det blött och lerigt. Vi har klättrat, lekt, gjort rutan  mm. Idag gick vi lite vilse ett tag men det ordnade till sig.


Det är inte bara annorlunda att plocka svamp på juldagen, även i trädgården är det annorlunda. På baksidan har vi ett träd som slingar sig upp över berget.



 


Det blommar aldrig men på sommaren kommer som små vita bär i klasar, ungefär som flädern fast mindre och vita. Sen händer inget mer med dem.  Sent i höstas kom det mycket större vita saker som nästan ser ut som nötter men är väl bär av något slag. Jag har glömt att känna på konsistensen. Tror inte att det är samma som på sommaren.



Nu i vinter har har bären liksom spruckit och ett oranget bär tittat ut under. Jag har aldrig sett det förut.


Hur som helst så vet jag fortfarande inte vad det är för sorts träd vi har och ingen jag frågat vet heller. Är

det någon som vet? Vill gärna läsa mer om det och det är svårt att leta när man inte har en susning.


 

Presentation


RLD N RLD F Kronsäter's Buzz

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Gästbok

Twitter

RSS

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3 4
5 6
7
8
9
10 11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< December 2011 >>>

Kategorier

Arkiv

Fråga mig

4 besvarade frågor

Statistik


Ovido - Quiz & Flashcards