Livet med Bazz

Alla inlägg den 10 januari 2012

Av Marit - 10 januari 2012 19:45

Igår fick man minsann skrapa ruta på morgonen, vilket jag är lite bortskämd med att inte göra. -8 och hård is på rutan! Sen Clas skaffade en "vanlig" bil och kör Bazz till dagis på mornarna så har han fått ta den varma garageplatsen så står jag ute i stället.


Så var det fullmåne igen och nu är det bevisat, Bazz är mångalen! Nu finns det ju värre saker man kan vara så här dags, t ex mångalen kund på en storbank  .-), så lite brist på sömn får man ta. Det är ju snart förbi. När jag hämtade Bazz på dagis idag så fick jag nästan bära ut honom därifrån. Så trött var han då men det vände när vi kom hem och han har varit jättepigg hela kvällen. Vi får väl se vem som somnar först i kväll.


Jag har nu äntligen fått svar på vilken sort vårt träd på baksidan är. Åsa, Clas kollega på Foderbilen, har varit snäll och blandat in sin vän Sanna för att ta reda på vad det är för sort. Det verkar vara en Euonymus
pendulus
som härstammar från Himalaya. Känns långväga men har kollat på bilder och det finns många som är lika. Vår har dock aldrig blommat men den står ju lite mörkt också. Intressant, och man undrar hur det kom sig att de valde att plantera just denna sort. Perfekt i och för sig och jättefint då det slingrar sig upp för berget. Tack snälla Åsa för att du gjorde dig besväret att hälpa till med att hitta svar .  Hälsa Sanna och tacka också!



Presentation


RLD N RLD F Kronsäter's Buzz

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Gästbok

Twitter

RSS

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19 20 21 22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Kategorier

Arkiv

Fråga mig

4 besvarade frågor

Statistik


Ovido - Quiz & Flashcards