Livet med Bazz

Alla inlägg den 28 januari 2012

Av Marit - 28 januari 2012 22:15

Idag åkte mamma och jag till Forum Nacka för att shoppa loss det sista på rean. Vi var där strax efter öppning och det var inte speciellt mycket folk som hade kommit, jätteskönt. Det var länge sen jag var i Nacka och det är kul att se något annat och få lite variation på affärer. Ska man köpa skor ska man definitivt åka dit! Vi gick i alla fall i ett par timmar och jag lyckades få ihop kläder för hela 225:-, rena kapet;-) Nåja nu gick vi ju bara i drygt halva forum så på några timmar till hade jag kanske fått ihop lite mer. Men nu börjar ju alla vårkläder komma in så det är ju roligare att handla framåt än bakåt så att säga. Vi avslutade med en smarrig lunch och åkte hem när den värsta rusningen började.


Vintern har kommit med snö och kyla. Varit runt -5 hela veckan. Efter lite mat-, bensin- och blomsterhandling på vägen hem känns det som att man vill ut i luften efter en hel dag inomhus. Lagom i tiden för Bazz och komma ut också. Han har varit med Clas på kliniken hela dagen behöver också lite luft. Vi provade att åka långfärds på Lånkan för första gången tillsammans tidigare i veckan så nu kändes det som läge att ta en sväng till. Tog med sele och extra koppel den här gången så att det skulle bli lite lättare för Bazz. Bältet glömde jag förstås kvar hemma så jag fick hålla kopplet i handen samtidigt som vi åkte. Lite trixigt men det funkar.

Har beställt en sele från Ruff wear och ett expanderkoppel som jag tänkte skulle vara bra när vi skidar men Canis har haft väldiga problem att leverera så jag har fortfarande inte fått sakerna. Skitarg är jag!! Hade tänkt köpa en ordentlig dragsele också men tänkte att snön säkert inte ligger kvar så länge men nu ska jag nog köpa en i alla fall. Det är bara så svårt att hitta bra storlekar på sele för honom. Han är ju inte precis "mönsterpassad" i kroppen. Selen från R W går ju att ställa in på alla möjliga sätt så den hoppas jag ska passa men det är ju ingen riktig dragsele men funkar ju ändå för oss för han drar ju bara ibland.


Första biten ägnas åt att försöka ta skidspetsarna. Jättekul när de åker fram och tillbaka. Sen ska det hoppas runt lite allmänt och trassla in kopplet runt mina ben eller stanna mitt i spåret. Men sen, sen går det riktigt bra. Han tycker att det är jättekul och är riktigt duktig på att hålla jämn fart. Sen kommer det ju en och annan skid- eller skridskoåkare som man måste tvärstanna och titta på och ev försöka springa efter. Tur att det bara är platt och inga backar. Vi har ändå varit där på tider som det inte är så mycket folk där vilket har underlättat det hela.


Tyvärr så var vi lite för sena för denna After Skate men tanken var ju trevlig. Vi gick hem och hade eget After Skate i stället, mycket mysigare tror jag:-)

    

Presentation


RLD N RLD F Kronsäter's Buzz

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Gästbok

Twitter

RSS

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19 20 21 22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Kategorier

Arkiv

Fråga mig

4 besvarade frågor

Statistik


Ovido - Quiz & Flashcards