Livet med Bazz

Direktlänk till inlägg 11 februari 2012

Mulen lördag

Av Marit - 11 februari 2012 23:15

Har verkligen ingen lust att gå ut på promenad idag. Gråmulet och -3. Bazz är däremot glad för det innebär att man inte behöver ha täcke på sig. Han hatar sitt regntäcke men vintertäcket har aldrig varit problem med. Har visserligen räknat ut att en vanlig kall dag åker täcket av och på sammanlagt 12 gånger. Så jag kan ha viss förståelse för att han springer åt andra hållet när man tar fram det för dagens sista promenad.


Bestämmer mig i sista stund att ändå åka till Ågesta och gå där. Men varför, varför kan man inte klä sig? Man kan inte ha fleecejacka under när det bara är -3.  Jag förstår inte varför jag ibland helt plötsligt tror att det är så mycket kallare och har lika mycket kläder som vid -15. Det var dessutom ganska tungt underlag då det snöat mycket och inte så upptrampat. Bazz hade mycket spring i benen idag och var låångt före mig när han fick springa fritt. Han brukar aldrig springa så där långt i förväg annars men han behövde väl sträcka ut. Fick för det mesta gå i långlinan då det var en hel del folk ute. Det är ju bra träning på hundmöten men ibland vill man bara gå för sig själv. Inne i en hage hade det samlats ca 20 spaniles, eller vad de kan heta i pluralis, precis där vi skulle gå förbi. Bazz var duktig och sa inte ett ljud trots att en del skällde på oss.


Man undrar om det går båtar här sommartid  


På väg tillbaka till bilen kom en äldre dam gåendes mot oss. Jag kallade då in Bazz och han kom direkt och gick vid min sida hela vägen tills vi passerade henne. Just som hon gick förbi sa hon -Åh vilken duktig hund! Då blev jag så glad och stolt. Trots att det inte var någon jättebedrift så blir man ändå glad när någon spontant säger så där. Efter en runda på över två timmar kunde vi sen åka hem och känna oss nöjda.




Välkyld dricka!


Clas var förbi systemet och hittade ett häftigt vin som han tyckte passade. Glad blev han  , hoppas att det är

gott också:-)


Tilde fyller 10 år nästa lördag men eftersom familjen åker till Malaysia då så blev det firande idag. Tilde hade varit med och bakat tårtan som kom in med små fyrverkerier. Elliot hade bakat goda chokladmuffins.

   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marit - 16 april 2017 14:45

Om det var en fantastisk dag igår så är det raka motsatsen idag. Iskallt och snöyra som kommer och går.      Vi hade tänkt att åka hem i eftermiddag efter lunch men nu diskar syrran i kylan och vi andra packar ihop det andra. Sen åker vi hemåt ...

Av Marit - 15 april 2017 14:15

En underbar morgon om än något kyligt i luften.        Efter frukost går vi ner till stranden och sätter oss och löser melodikrysset. Riktigt skönt men sen går vi uppåt.    Här uppe var det riktigt gott att vara. Här är det lä och solen ...

Av Marit - 14 april 2017 22:00

Vi har tur att vinden ligger på N- N/Ö så vi har lite lä på vår sida. Srpinger på årets, för mig, första tussilago på ängen. Ett sant tecken på åt vilket håll det faktiskt går. Även om man tvivlat många gånger i år.    På insidan blåser det orde...

Av Marit - 13 april 2017 20:45

Efter frukost åker Karin, Åke, Clas, Bazz och jag ut till holmen. Det är gråmulet hela vägen men när vi kommer ut till Bullis skiner solen emot oss. Det är inte direkt någon vårvärme ute så det är som vanligt obetalbart att stänga dörrarna i båten oc...

Av Marit - 15 januari 2017 22:51

En solig och fin dag med ca -4 och lite snö kvar på gräsmattorna. Clas och Bazz är ute på promenad och jag ligger i soffan och kollar i kapp en serie jag följer. Tycker mig se en gestalt i trädet som borde vara en domherre och mycket riktigt är det b...

Presentation


RLD N RLD F Kronsäter's Buzz

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Gästbok

Twitter

RSS

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Kategorier

Arkiv

Fråga mig

4 besvarade frågor

Statistik


Ovido - Quiz & Flashcards