Livet med Bazz

Alla inlägg den 4 maj 2012

Av Marit - 4 maj 2012 19:20

Visserligen var det bara tre arbetsdagar denna vecka men vilka dagar. Det började med att bilen hackade på väg till jobbet och det kändes som att det var knappt att vi skulle ta oss hela vägen. Misstänkte att det var tändspolen som packat igen. (vilket det också visade sig vara) Eftersom det varit månadsskifte och klämdag på Valborg så var det extra mycket att göra.


Efter en snabbfika gick kollegan ut och rökte. Stod i köket när hon kom upp med hissen och in genom dörren med handen om fingret. Hon sa att hon hade fastnat med fingret i hissdörren och fått fingertoppen avklippt. Jag trodde inte på henne först utan trodde att hon bara dragit upp ett sår men såg sen att det var något som fattades. Satte henne på en stol och gick och hämtade chefen som fick leta upp bandage medan jag gick ner och letade upp fingertoppen, som låg kvar utanför hissdörren på bottenvåningen!! Med fingret lindat och toppen inlindad i en handske med is och linda runt skjutsade en annan kollega henne till akuten. Kvar blev jag med dubbelt jobb. Lite nöjda blev chefen och jag dock då vi senare fick reda på att vi flera gånger fått beröm av akuten för att fingret var så bra lindat och toppen hittad och utmärkt packad. De satte trots det inte tillbaka toppen då det inte skulle bli bra.

Ringde verkstan på em och de sa att jag skulle ringa bärgare och ta dit bilen. Behövde jobba sent men fick till slut ge upp och åkte med bärgaren till verkstan och han fixade en hyrbil. En sprillans ny Beetle, ascool:-) Snygg, bekväm, rymlig och gick som fan. Blev störtkär. Kollade tom bagageutrymmet om det skulle rymma hundbur och packning. Det gjorde det!!!! Har ju funderat på att byta bil i några år så det kanske kan vara något. Men den är väl inte gratis förstås...

Torsdagen blev inte roligare heller. En hel del som strulade och det var allmänt rörigt. Kunde inte stanna kvar och jobba kväll heller då jag skulle byta tillbaka bilen och hämta Bazz på dagis. Fick åka till jobbet en timma tidigare idag i stället och få undan lite för sen har det varit möte hela dagen. Det var iofs ganska skönt och avstressande. Bokslutet är uppskjutet några dagar så jag hinner göra det sista på måndag i stället. 


Nu har vi i alla fall helgen framför oss. Denna helg är det jag och Bazz som är hemma och Clas åkte till holmen. Bazz och jag tänkte åka på staffeträffen, som anordnas av staffeklubben, i Tullinge i morgon, om det nu inte blir skitväder. Det ska bli jättekul och jag hoppas att det kommer en massa folk och staffar. På söndag är det dags för agility igen och jag hoppas att vi får testa lite fler hinder. 

I kväll öppnar Sverigen - Norge hockey-VM och jag hörde att biljetterna kostar 1300:-. Så klagar de på att det var så få som hade köpt biljett. Men som Kurre Lundmark sa i morse -hur många familjer vill lägga ut 5200:- på en hockeymatch (speciellt inte första matchen och kanske inte det mest spännande mötet). Jag nöjer mig med att titta på tv i alla fall. 

Presentation


RLD N RLD F Kronsäter's Buzz

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Gästbok

Twitter

RSS

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5 6
7 8
9
10
11 12 13
14
15 16 17 18 19 20
21
22
23 24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Kategorier

Arkiv

Fråga mig

4 besvarade frågor

Statistik


Ovido - Quiz & Flashcards