Livet med Bazz

Alla inlägg den 1 juni 2012

Av Marit - 1 juni 2012 13:15

Så var det juni och sommar. Kan man inte tro på vädret. Regnigt och kallt. Igår morse åkte Karin, Åke och Viktor till USA för att träffa Ludvig. Han tar examen i helgen och sen är det dags att komma hem till Sverige igen efter 9 månader. Vet inte vem som var mest spänd och nervös inför mötet men är säker på att det blev ett glatt möte. Ludde ser verkligen lycklig ut;-)


Getingen på jobbet fortsätter att jobba med sitt bo. Inte blivit mycket större men öppningen har blivit mindre. Den åker inte ut och in lika mycket heller och jag undrar vad den gör på insidan. Skulle haft en minikamera på insidan.


Eftersom rabarbern skjutit iväg var jag ju "tvungen" att baka lite. Gjorde en rabarberpaj som jag tog med till jobbet i torsdags. Clas tyckte det var orättvist så jag gjorde en till honom att ta med till jobbet idag. Superenkel att göra och en liten variation av vanlig smulpaj.


Just att servera den ljummen till glass tror jag blir ett extra plus.


Regnet som började i går kväll har hållt i sig hela dagen och hela kvällen. Det blir lite rått så vi tänder en liten brasa (måste lära mig stänga av blixten på kameran). Genast blir det mycket skönare. Kaminen var verkligen en investering väl värd.


I kväll var det final i Let´s dance och inte helt överraskande vann Anton Hysén och Sigrid (eller Sigfrid som hallåan sa:-)) Rättvist tycker jag. Molly har verkligen vuxit under den här resan och är superduktig också men Antons slutdans var snäppet bättre.

Presentation


RLD N RLD F Kronsäter's Buzz

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Gästbok

Twitter

RSS

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13 14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< Juni 2012 >>>

Kategorier

Arkiv

Fråga mig

4 besvarade frågor

Statistik


Skapa flashcards