Livet med Bazz

Alla inlägg den 12 juli 2012

Av Marit - 12 juli 2012 14:30

I morse när Bazz och jag gick "före frukost"-rundan ryckte han plöstligt undan med vänster baktass och backade bakåt. Trodde först att det var myrorna som bet så jag gick vidare men sen såg jag att Bazz låg kvar och slickade på tasssen. Gick dit och inspekterade men hittade inget så jag gick tillbaka till där det hände för att kolla så att det inte var någon orm som bitit honom. Fick då se att han trampat igenom ett jordgetingbo. Stackarn! Han kunde inte stödja på benet så jag bar honom sista biten hem. Kollade noga igenom tassen efter kvarglömd gadd men hittade ingenting så jag baddade hela tassen och la på lite smärtstillande alsolgel. Googlade genast på getingstick för att kolla om det var några risker och om något behövde göras. Tror han hade en otrolig tur ändå för getingarna brukar ju bli galna när man trampar sönder deras bon och komma farande och bita mer. Men han fick inget mer stick utöver det i tassen, tack och lov!

Bazz var ordentligt medtagen ett tag och jag förstår att han verkligen måste haft ont. Men inte ett pip sa han på hela tiden.


Efter frukost kunde han åtminstone stödja på benet men haltade runt hela dagen. Tror han till slut tröttnade på att vara stilla för sen på eftermiddagen satt han och tittade ut över fjärden.

Fick plötsligt syn på något i trappan och smyger ihop kroppen.


Det var Åke som kom.


Perfekt tycker Bazz som vill leka.  


 


Han är fortfarande öm i tassen men annars helt ok. Så lättad över att det inte blev värre än det blev!



Tre vädersträck, tre viljor


Egentligen är det ju fyra vädersträck. Hade Clas varit här hade det säkert varit öl i hans  . Om det var räcket eller fotografen som var sne i sinnet förtäljer inte historien  

 


Presentation


RLD N RLD F Kronsäter's Buzz

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Gästbok

Twitter

RSS

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5
6 7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20
21
22
23 24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Kategorier

Arkiv

Fråga mig

4 besvarade frågor

Statistik


Ovido - Quiz & Flashcards