Livet med Bazz

Alla inlägg den 6 augusti 2012

Av Marit - 6 augusti 2012 23:32

Idag trodde vi att ovädret skulle vara här men i morse var det lugnt och soligt. Det låg en rygg med ett moln ute på fjärden och det var lite disigt. Ryggen tar sig senare över oss en stund innan den far vidare. Vi bestämmer oss för att ta en gemensam sväng på Runmarö innan regnet. Som vanligt kommer inget regn utan det spricker upp och blir jättevarmt.

Vi tar en tur förbi Silverträsk så att Bazz kan passa på att svalka sig lite. Det finns ingen strand där direkt utan det är en kant och sen blir det djupt direkt. Bazz är ju van vid lite kant men att det ändå är lite grunt i början så plötsligt sa det plums så åkte han i och inte bottnade han. Tur att jag stod bredvid och kunde dra upp honom i selen:-)

Vi gick vidare och det är varmt så vi tog sen vägen via Nore så han kunde bada på riktigt i det långgrunda vattnet.


Efter lunch blir det lite väntan på regnet. Bazz och jag har varit vakna en del i natt så vi passar på att ta en kort tuppis. Vinden vänder till ostligt under eftermiddagen. Lalle kommer över på drink. Han har varit hemma ett dygn och luktar rent och gott. Just som vi är klara kommer det en och annan droppe. Då jag inte känner mig så ren som Lalle bestämmer vi oss för att ta en bastu innan middagen. Det blir helskrubbning och tvättning av håret i regnvatten, känner mig som ny! Det kommer några skurar mellan varven men annars blir det inte så mycket. Efter bastu och middag blir det mer OS-tittande.

Presentation


RLD N RLD F Kronsäter's Buzz

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Gästbok

Twitter

RSS

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4
5
6 7 8 9 10 11 12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Kategorier

Arkiv

Fråga mig

4 besvarade frågor

Statistik


Ovido - Quiz & Flashcards