Livet med Bazz

Alla inlägg den 11 augusti 2012

Av Marit - 11 augusti 2012 16:00

Vilken morgon! Helt stilla och bara några enstaka små moln. Varmt är det också och jag blev faktiskt tvungen att ta två morgondopp trots att vi inte satt där så länge. För en gångs skull är det skönt trots kylan i vattnet.

Fördelen med att det varit så kallt i vattnet är dels att det inte varit några alger men det har även gjort att vattnet är otroligt klart.


Eftersom vi ska börja jobba på måndag så åker vi hem idag. Känns inte roligt när det är en av de finaste och varmaste dagarna på hela semestern. Men det är ändå skönt att ha en dag hemma för att tvätta och aklamatisera sig lite. Har haft en otroligt skön semester även om man inte riktigt hann med allt man tänkt sig. Men man ska ju inte stressa på semstern!


När vi kommer hem ser man så tydligt att allt har växt så otroligt den här sommaren. Inte minst rabarbern. Den satte fart i våras och men efter att jag tagit allt som fanns trodde jag inte att det skulle komma så mycket mer. Men nu finns det hur mycket som helst igen. Trädgårsmästaren sa att man inte skulle plocka efter midsommar men det känns ju dumt att lämna allt det där.

Fick två-tre potatisar kvar som inte fick plats i hinkarna i våras. Trodde inte att det skulle bli något av dem eftersom de var lite mjuka och skrynkliga. Satte ändå ner dem i en låda vid spaljen och det blev ju bra till slut.

Trots att blasten var vissen så var potatisen fin och så många fler än jag förväntade mig. Ska definitivt göra det samma nästa vår.

   


Presentation


RLD N RLD F Kronsäter's Buzz

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Gästbok

Twitter

RSS

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4
5
6 7 8 9 10 11 12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Kategorier

Arkiv

Fråga mig

4 besvarade frågor

Statistik


Ovido - Quiz & Flashcards