Livet med Bazz

Alla inlägg den 3 februari 2013

Av Marit - 3 februari 2013 23:00

Vilken fantastisk dag! Kanske mycket tjat om solen men jag mår verkligen bra när solen skiner. Det gör något med ens inre och ger en så otrolig enerig-boost. Dessutom är det helt vindstilla vilket är bra när man ska ut och gå på isen.


Bazz och jag åkte till Orlången för en promend. En bred skridskobana är plogad. Bazz hoppar av lycka och bara tokspringer.



Det är inte riktigt blankis å tur är väl det. Det är halt ändå.


Skridskobanan är lång och går nog runt större delen av sjön. Bazz och jag går och går. Han vill gärna springa med skridskoåkarna men jag vågar inte åka skridskor med honom. Är livrädd för att han ska stanna framför fötterna så man kör över tassarna.

Det "tjongade" ganska friskt i isen idag. Bazz la huvuet på sne och undrade vad det var som lät men sprang sedan glatt vidare. Hade jag inte varit säker på att det var så tjock is så hade jag dragit mig närmare in mot land. Man tror ibland för en stund att hela istäcket ska spricka upp så att man står där ensam på ett isflak på någon sekund när det låter sådär.  Men det händer ju aldrig.


Nästa gång det är så här fint ska vi prova att åka skridskor. Så ska vi ta med lunch eller i alla fall lite matsäck så kan man gå eller åka en längre sväng.

Bazz äter all is som som inte sitter fast. Han älskar att jaga lösa isbitar och äta upp dem.


Hade med mig en skalad och klyftad apelsin som vi delade broderligt på. Det satt som en smäck  


Efter den här helgen känns det verkligen som att batteriet är laddat inför den nya veckan. Det är en skön känsla    

Presentation


RLD N RLD F Kronsäter's Buzz

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Gästbok

Twitter

RSS

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

Kategorier

Arkiv

Fråga mig

4 besvarade frågor

Statistik


Ovido - Quiz & Flashcards