Livet med Bazz

Alla inlägg den 10 februari 2013

Av Marit - 10 februari 2013 20:41

-4 och lite fint snöande. Är lite trött och känner mig tung i kroppen. Ingen större lust för någon större utflykt men något måste vi ju göra så Bazz och jag packar bilen med skidorna och åker till Sundby.


Skridskobanana som killen plogade igår har snöats igen lite så det är perfekt att åka där. Det är matt is under så det är inte halt för Bazz att springa där heller. Men nu var banan lite längre än igår. Vi hann nog åka klart innan han hann ploga hela banan igår.



På teven intervjuade tv4 i morse en man som körde Vikingarännet. Han sa att det gick så bra och det var ingen motvind. Va skönt tänkte jag! Ingen motvind - Pyttsan!!! Allt var frid och fröjd tills vi vände upp efter ca 3 km. Men det var bara att streta på. Vi tänkte gena ett par gånger men vi körde hela vägen runt den plogade banan.  

Biten från Sundby till bron var också motvind och jag tror vi var lite trötta då båda två. Belöningen kom när vi vände upp från bron och åkte den sista kilometern. Det blev tyst och allt bara flöt på. Vi var mycket nöjda när vi kom fram Sundby och gick mot bilen. Eller i alla fall jag var nöjd. Drygt en mil blev det totalt.


Efter den turen åkte vi hem till mamma idag också och fick ännu en smarrig lunch. Tur att helgen inte är längre för då hade vi snart ätit upp all mammas mat.


Åkte hem, duschade och gjorde i ordning en stor kopp te. Gick upp och satte mig med datorn i fåtöljen med en filt. Toksomnade som en elefant med paltkoma. Vaknade till någon gång (bara i sinnet, hela kroppen var fortfarande helt utslagen) och hörde att torktumlaren var klar. Borde gå upp och ta ut tvätten men kroppen ville verkligen inte. Man sover aldrig så skönt som på dagen efter en ansträngning och lite mat på det!


Missade tyvärr en söndagsmiddag hos Löfgren idag för jag har börjat på yoga. Det var ett tag sen jag var på yoga och det är svårt att få plats på passen. Nu hade jag lyckan att få en plats på söndagarna här i skolan. bredvid. Tar bara en minut att gå dit så det är perfekt. Rikgtigt skönt var det och ganska jobbigt ett tag. Den här är lite mer fysisk än vanlig yoga och det var skönt att stretcha ut efter skidturen. Vi kommer nog att sova gott i natt också!


Presentation


RLD N RLD F Kronsäter's Buzz

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Gästbok

Twitter

RSS

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

Kategorier

Arkiv

Fråga mig

4 besvarade frågor

Statistik


Ovido - Quiz & Flashcards