Livet med Bazz

Alla inlägg den 5 maj 2013

Av Marit - 5 maj 2013 21:15

Idag var både Bazz och jag lite sega. Bestämde oss för att ta en sväng i skogen. Riktigt varmt och skönt. Kortärmat och fötterna kokade i skorna.


Tog på mina nya fina racerskor som jag köpte av Ludde igår. Idag ska vi förvisso inte springa men de behöver provgås.

 


Vi tog en sväng i skogen och förbi Gömmaren. Sist vi var här var det fullt med is och snö på sjön. Skönt att

se öppet vatten nu.

Bazz tyckte att det var så härligt att han var tvungen att ta sig ett dopp.

Verkade inte allt för kallt för han badade först här och sen på några andra platser på andra sidan sjön.

Sen tyckte han att det var mysigt att hoppa upp i mitt knä och torka lite i solen. Blev faktiskt inte jätteblöt!

Lite vidare på vägen kommer en bra bit på spång över lite våtmarker. Där var det HUR mycket grodor som helst. De låg och solade längs kanterna och vartefter vi gick hoppade de ner i vattenpölen bredvid. Bazz tyckte ju förstås att det där var hur spännande som helt och det tog säkert 20 minuter att gå hälften av spången. En mamma med sina två små barn kom från det håll vi gick åt och även de tittade på alla grodor. De tyckte också att det var kul men inte i närheten så intresserade som Bazz. För han fattade ju liksom inte vad det var som poppade eller vad han skulle göra av det heller. Likt ett barn fick jag dra honom därifrån till slut.


Nästa pöl vi passerade slingrade sig en lång orm ner i när vi kom. Woowhh


Tror att Bazz skrek sitt vårtjut idag. Efter bad och hälsa på folk fick han totalt bullfnatt. Han sprang som en tok fram och tillbaka och verkade så himla glad för att äntligen få en promenad i skogen utan snö. Lika glad är jag!


Efter tre timmars underbar promenad i skogen gick vi hem och vissa la sig platt på verandan. Vissa andra åt lunch först och tog sen en härlig tuppis i soffan  


   

   

Presentation


RLD N RLD F Kronsäter's Buzz

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Gästbok

Twitter

RSS

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4 5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Kategorier

Arkiv

Fråga mig

4 besvarade frågor

Statistik


Ovido - Quiz & Flashcards