Livet med Bazz

Alla inlägg den 26 maj 2013

Av Marit - 26 maj 2013 00:30

Mors dag - Grattis till alla underbara mammor  


Det är riktigt soligt och varmt när Bazz och jag drar iväg efter frukost. Jag med mina nya Bungy pump-stavar. Det är riktigt varmt och vi får leta upp ett dike med vatten så att Bazz kan svalka sig lite. Hem, duschar och fixar lunch. Lagom tills vi ätit och jag ska ge mig ut så börjar det regna. Clas håller på att byta ut bräder på farstubron så han får trängas med alla verktyg på trappan under tak.  


Jag åker i alla fall iväg till Ikea och sen för att handla på Kvantum. När jag har handlat och åker ut från parkeringen hör jag något missljud bak på bilen. Tror först att det är något jag missat och som hänger ut genom bakluckan. Inser snart att det är en gummiflärp som sitter fast med en liten skruv i vänster bakhjul och som fläpprar mot skärmen när jag kör. När jag står där dyker det upp en kille och erbjuder sig att hjälpa till. Jag kör åt sidan och känner samtidigt att det här känns konstigt men tänker ändå inte så mycket mer på det. Jag funderar mest på hur det kunnat gå till eftersom skruven inte sitter mitt på körytan utan lite mer på sidan. Jag borde därmed inte ha kört över den men hur skulle det annars gått till?? Däcket är dessutom sprillans nytt så det är lite surt i sig. Jag är lite stressad också eftersom familjen snart kommer på middag och jag behöver städa undan och fixa lite innan de dyker upp.

Killen pratar mycket dålig engelska men tar upp en lite fällkniv och börjar "såga". Han är väldigt noga med att jag ska hålla ner gummistroppen ordentligt medan han skär och jag undrar vad det egentligen spelar för roll. Till slut går den av och jag säger tack å hej.

När jag satt mig i bilen igen så kom jag på att jag kanske ska ta med mig resten av stroppen som han skar av ifall det blir ett försäkringsärende. När jag går ur bilen och tittar ner så ligger inte stroppen kvar utan killen tog den troligen med sig. Jag tittar bort och ser att killen går på parkeringen en bra bit bort. Inte ens då fattade jag vad som hänt. Så här i efterhand kan man ju fundera på hur troligt det är att folk, eller turister, bara är ute och fingår på en stor parkering eftersom ha uppenbarligen inte hade någon bil i närheten. Jag ser också en bil i ögonvrån som jag tycker beter sig lite underligt men bryr mig inte så mycket om det.


Åker hem och när jag ska ta fram nyckeln för att öppna garaget märker jag att plånboken är borta. Skit också! Tänker åka tillbaka på en gång men tänker att jag går hem med kassarna först. Säger till Clas att jag måste åka tillbaka för jag måste glömt min plånbok på Ica (för inte kan nån ha snott den) och btw har jag fått en skruv i däcket. Clas frågar, lät det flärpa flärpa när du åkte? Ring snuten! Åh fan va dum jag kände mig. Hade jag blivit lurad? Förbanand blev jag först men sen skämdes jag   . Ringde i alla fall och spärrade alla kort och gjorde polisanmälan på en gång. Medan jag pratade med polisen kontaktade hon en radiobil som åkte dit för att kolla. Men de var väl redan långt borta.  




Händelsen mal i huvudet och man kommer på detaljer hela tiden som är så tydliga så här i efterhand. HUR kunde jag vara så dum att jag gick på det där? Och hur kunde jag undgå att höra när hans kumpan stängde dörren på passagerarsidan efter att han tagit plånkan . Det obehagliga i det hela är att det inte var slumpen utan de valde ut mig, ensam tjej. De måste ju valt ut mig redan när jag kom och parkerade. Ibland är det inget privilegium att bli utvald! Jag tycker att folk i allmänhet är lite onödigt lättlurade ibland men nu har jag lite större förståelse för hur det kan hända (även den bästa ;-)) Nu återstår det bara att se hur mycket pengar de hinner få ut och hur.


MEN, som Tony säger, jag får vara glad för att jag inte är skadad fysiskt, att inte bilen är mer skadad, att de inte tog mobil, hemnycklar mm. Just nu handlar det bara om pengar och självkänsla. Men tjejer - håll i era handväskor!!!


Kom fullständigt av mig och det höll på att aldrig bli någon middag. Clas hann i alla fall precis med att spika upp hela staketet. Återstår bara målning så småningom.


Mammorna fick presenter. Karin som just avslutat sin golfkurs fick fina tillbehör så nu är det bara att inleda "profs"-karriären.

  

Även jag fick fina blommor   

  




Presentation


RLD N RLD F Kronsäter's Buzz

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Gästbok

Twitter

RSS

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4 5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Kategorier

Arkiv

Fråga mig

4 besvarade frågor

Statistik


Ovido - Quiz & Flashcards