Livet med Bazz

Alla inlägg under augusti 2013

Av Marit - 13 augusti 2013 22:00

Idag firar vi 8-årig bröllopsdag

Clas hade köpt choklad och fina blommor

Lite bubbel i solskenet

Lite gott vin blev det till middagen också

Av Marit - 12 augusti 2013 21:45

Oj nu var det länge sen jag bloggade, även om det inte ser ut så på datumen. Måste ändå försöka komma ihåg vad som hänt.

Idag hade Tina ordnat med lite gememsam utställningsträning och för dem som ville fanns det en rallybana att träna på. Trots att det inte är helt optimalt att åka till Norra Ängby en måndag i rusningstrafik så är det kul och välbehövt att träffas och träna med andra. Även om vi har tränat lite under semestern så är det inte riktigt samma sak.

Mys

Av Marit - 11 augusti 2013 22:30

Solning in i det sista innan det snart är dags att åka hem till civilisationen igen!

Världens bästa äggtimer, om man inte gillar sjungande ägg, har gjort sitt. Dags att uppdatera! När vi fick den här på "lilla julafton" ett år trodde vi inte alls att den skulle fungera men den är helt super. Tack Ludde

Somliga har mobilfickor och somliga har surfplattsfickor på sina byxor (ni kan ju gissa vem  )

Supergoda kräftor med allsköns tillbehör njutades på kvällen. Tror det sjöngs lite också   . Tur man inte har gnälliga grannar

Tur man tjingade för att inte ta hand om disken. Clas, som torskade, tror jag höll på i en timme. Det var pryttlar överallt.

Av Marit - 9 augusti 2013 21:45

Ja äntligen är det fredag och första arbetsveckan avklarad, för vissa i alla fall! Jag började ju redan förra torsdagen men för Karin å Åke var det första veckan. Clas och Bazz har ju varit lediga och kvar på holmen så jag har haft en vecka ensam hemma, vilken har ägnats åt tvätt och jobb.

Men nu är det helg

Av Marit - 4 augusti 2013 23:15

Idag blev det klippning på altanen.

Kollofrissa igen

Badankan Bazz

Först såg vi masterna i Sandhamn men efter någon timme hissade den segel och rundade Sandön för att bege sig in till stan. En superfin båt som heter Wind surf och brukar komma förbi på sommaren.

Man vill verkligen inte åka hem men på eftermiddagen var det dags att åka igen. Clas och Bazz, som ska vara kvar på ön, skjutsar oss till Bullis.

Av Marit - 3 augusti 2013 22:45

Kalasvädret håller i sig

Bazz har inte varit mycket för att apportera men jag köpte en gummidummie eftersom han gillar att strosa i strandkanten. Han har faktiskt varit riktigt duktig och hämtat den när man slängt ut den. Som belöning vill han förstås tugga på den också så nu är den helt punkterad och ventilen är förstås borta för länge sen. Men vad gör det så länge den hänger ihop den här sommaren.

Till lunch blev det surströmming hos Krogh på Lilla Bergskär. En härlig tradition har det blvit!

Eftersom Karin just fyllt medelålders blir hon lite firad först.

Vi som inte äter surströmming åt sill och var glada ändå. Åke hade fixat en musiktävling som vi körde efter maten.

Sen satt vi och snackade resten av eftermiddagen till det till slut blev dags att gå hemåt och fundera på nästa mål.

En himla trevlig eftermiddag som alltid. Hoppas att vi får komma tillbaka nästa år!

På väg hem gick vi förbi Haglunds för att inspektera nybygget. Jisses va det går undan, nu kan man verkligen se varthän det ska landa.

Viss inredning saknas än men det är bara några små detaljer som återstår

#sommar #semester #sol #straffordshirebullterrier #staffe #grill #skärgård #båt #bad #hav #drink

Av Marit - 2 augusti 2013 22:30

Två dagars jobb klart och nu är det helg igen, så kunde det alltid vara.

Mamma åkte med ut också och vi fick ett härligt mottagande i solen på bryggan. Karin och Åke kom ut i torsdags så de har hunnit värma upp lite.

Middagen var i princip färdig så det var bara att sätta sig och njuta av maten.

Somliga hade nog fått lite för mycket sol under dagen

Bazz hittade förstås ett knä att ligga i som vanligt

Märks att det är augusti nu. Men lite mysigt också att tända ljus på kvällen. Senare gick Åke, Karin och jag ner till stranden med lite ljus och bara njöt. Helt magiskt