Livet med Bazz

Alla inlägg den 5 oktober 2013

Av Marit - 5 oktober 2013 22:18

Idag var det återigen dags för rallytävling. Nervös men inte som sist och fick faktiskt ner smörgos till frukosten. 

Sen bar det av till Hölö/Muskö BK för tävling i rallylydnad. När vi åkte hemifrån såg det ut som att solen skulle spricka igenom molnen men ungefär vid Södertälje kom de första regndropparna på rutan. Sen kom det en rejäl skur och jag tänkte att det vore ju typiskt just idag. Nästan framme så slutade det regna men det var fortfarande fuktigt i luften. 


Till min glädje var momentet Läggande under gång inte med den här gången. Då borde vi ju åtminstone ha en chans. Däremot var det vändningar, halv- och helsnurrar om vartannat så det gick liksom förunt. Höll nästan på att gå bort mig en gång men lyckades hålla mig på rätt kurs hela vägen. 

 

 

Vi hade alla startplats 11 och 12 så vi var rätt tidiga ut och fick vänta läänge innan allt var klart. Vi klarade oss från regnet men det var ju inte så att man satt och njöt i solen direkt. Men fikade gjorde vi förstås. Det har ju blivit halva grejen i gruppen.

Till skillnad mot förra gången hade resultaten hängts upp på väggen vartefter grupperna blev klara. Jag gick upp för att titta på skammen men på oss stod inga poäng alls. Någon sa att då har ni nog blivit strukna och inte diskade. Å inte för att det gick så bra men så illa tänkte jag nog inte att det hade gått. Nåt poäng kunde vi väl fått ändå. Till slut är alla grupper avslutade och det är äntligen dags att få reda på resultatet. De andra vet redan sina och Kattis och Zion kom bäst med 85 poäng. Jack gick loss på alla grästuvor som låg kvar på den nyklippta banan så han och Hanna slutade på 62 poäng.  

 

Gissa om jag blev förvånad när hon ropade upp oss som sista godkända paret. Tjohoo!!

 

Presentation


RLD N RLD F Kronsäter's Buzz

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Gästbok

Twitter

RSS

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Kategorier

Arkiv

Fråga mig

4 besvarade frågor

Statistik


Ovido - Quiz & Flashcards