Livet med Bazz

Direktlänk till inlägg 6 oktober 2013

Skön söndag

Av Marit - 6 oktober 2013 21:15

Åh vilken skön dag! Alla sov till kl 8 vilket jag inte kom ihåg senast det hände. Bazz och jag tog en kort promenad innan frukost och efter det gick jag och la mig en stund igen. Vilken lycka!!

Fick masa mig upp till slut och Bazz och jag tog en tvåtimmars promenad i skogen. En sån där skönt kravlös och strosande promenad. Letade inte svamp men plockade några som vi gick förbi.


Nu äntligen är renoveringen av förrådet klart. Så skönt med ett helt och tätt förråd utan dålig lukt och myror i väggarna. Clas har verkligen gjort ett jättejobb.

Även grannen har renoverat så nu är det lika fast spegelvänt. Våra plattor är dock skitigast i stan men det ska det väl blir ändring på så småningom.

 

I våras var det någon typ som gick in och snodde lyktan och grodan som stod här. Jag hoppas att det här får stå kvar. 

Vår pengaburk är slutligen full. Det har tagit sin lilla tid så nu ska det bli kul att se hur mycket det är i. Det är bara en-, fem- och tiokronor.  

Tung som attan är den dessutom och det tog 3 starka män för att lyfta upp den för vägning. 52 otroliga kilo.

Måste ju bli ett par spänn! 



Middag med familjen blev en bra avslutning på denna sköna dag, även om det inte blev riktigt som några av oss tänkt sig  

    

 
 
Hiba

Hiba

11 oktober 2013 19:35

Vilken fin sida du har!

http://youstur.spotlife.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marit - 16 april 2017 14:45

Om det var en fantastisk dag igår så är det raka motsatsen idag. Iskallt och snöyra som kommer och går.      Vi hade tänkt att åka hem i eftermiddag efter lunch men nu diskar syrran i kylan och vi andra packar ihop det andra. Sen åker vi hemåt ...

Av Marit - 15 april 2017 14:15

En underbar morgon om än något kyligt i luften.        Efter frukost går vi ner till stranden och sätter oss och löser melodikrysset. Riktigt skönt men sen går vi uppåt.    Här uppe var det riktigt gott att vara. Här är det lä och solen ...

Av Marit - 14 april 2017 22:00

Vi har tur att vinden ligger på N- N/Ö så vi har lite lä på vår sida. Srpinger på årets, för mig, första tussilago på ängen. Ett sant tecken på åt vilket håll det faktiskt går. Även om man tvivlat många gånger i år.    På insidan blåser det orde...

Av Marit - 13 april 2017 20:45

Efter frukost åker Karin, Åke, Clas, Bazz och jag ut till holmen. Det är gråmulet hela vägen men när vi kommer ut till Bullis skiner solen emot oss. Det är inte direkt någon vårvärme ute så det är som vanligt obetalbart att stänga dörrarna i båten oc...

Av Marit - 15 januari 2017 22:51

En solig och fin dag med ca -4 och lite snö kvar på gräsmattorna. Clas och Bazz är ute på promenad och jag ligger i soffan och kollar i kapp en serie jag följer. Tycker mig se en gestalt i trädet som borde vara en domherre och mycket riktigt är det b...

Presentation


RLD N RLD F Kronsäter's Buzz

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Gästbok

Twitter

RSS

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Kategorier

Arkiv

Fråga mig

4 besvarade frågor

Statistik


Ovido - Quiz & Flashcards