Livet med Bazz

Direktlänk till inlägg 13 oktober 2013

Hellasgården

Av Marit - 13 oktober 2013 10:15

I måndags, på Brittadagen, kom brittsommaren. Hela veckan har sen varit ljummen och skön.

Igår hade vi tänkt åka till Hellasgården och promenera men det var visst något lopp där så vi avvaktade till idag. Fortfarande många husbilar och husvagnar kvar på parkeringen så vi drog oss lite längre bort. Vi tog oss in på ett spår i alla fall som jag är osäker på om det verkligen hörde till Hellasgården men det var ju inte så viktigt i sig. Huvudsaken var ju att vi fick oss en promenad. Det var mycket folk i spåret så vi sökte oss in i skogen en bit. Där hittade vi en tuva i solen som vi satte oss på och tog en liten fika. Mysigt! Bazz skulle givetvis sitta i mitt knä och inte på den medhavda fällen. Men vem hade trott något annat?

 Plötsligt där vi går dycker den här mackapären upp mitt ute i skogen. Bazz tycker den är lite suspekt men så länge den inte rör sig så.

   

Sen när vi går där i godan ro börjar någon skjuta. Inte precis där vi stod utan en bit ifrån. Tyckte det var konstigt att man jagade i närheten av ett sånt här ställe och förbannad blev jag. Men sen komm skotten så pass tätt så jag förstod att vi måste vara nära en skjutbana. Bazz är ju inte skotträdd sådär men när det skjuts hela tiden tycker han att man kan gå någon annanstans. Vi hade ändå gått en stund så vi åkte vidare.


Behövde tvätta bilen så på vägen hem åkte vi förbi Shell. Det låter ju rätt mycket när man åker igenom tvätten och Bazz har aldrig varit med förut. Därför tog jag fram honom på passargerarsätet så att han inte skulle bli rädd. Varför jag nu trodde att han skulle bli det! Men hönsig som man är ibland så kändes det ändå bättre.

Han tyckte det var riktigt spännande och när det började spruta vatten på framrutan var han tvungen att komma och sätta sig i knät för att se på lite nära håll.

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marit - 16 april 2017 14:45

Om det var en fantastisk dag igår så är det raka motsatsen idag. Iskallt och snöyra som kommer och går.      Vi hade tänkt att åka hem i eftermiddag efter lunch men nu diskar syrran i kylan och vi andra packar ihop det andra. Sen åker vi hemåt ...

Av Marit - 15 april 2017 14:15

En underbar morgon om än något kyligt i luften.        Efter frukost går vi ner till stranden och sätter oss och löser melodikrysset. Riktigt skönt men sen går vi uppåt.    Här uppe var det riktigt gott att vara. Här är det lä och solen ...

Av Marit - 14 april 2017 22:00

Vi har tur att vinden ligger på N- N/Ö så vi har lite lä på vår sida. Srpinger på årets, för mig, första tussilago på ängen. Ett sant tecken på åt vilket håll det faktiskt går. Även om man tvivlat många gånger i år.    På insidan blåser det orde...

Av Marit - 13 april 2017 20:45

Efter frukost åker Karin, Åke, Clas, Bazz och jag ut till holmen. Det är gråmulet hela vägen men när vi kommer ut till Bullis skiner solen emot oss. Det är inte direkt någon vårvärme ute så det är som vanligt obetalbart att stänga dörrarna i båten oc...

Av Marit - 15 januari 2017 22:51

En solig och fin dag med ca -4 och lite snö kvar på gräsmattorna. Clas och Bazz är ute på promenad och jag ligger i soffan och kollar i kapp en serie jag följer. Tycker mig se en gestalt i trädet som borde vara en domherre och mycket riktigt är det b...

Presentation


RLD N RLD F Kronsäter's Buzz

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Gästbok

Twitter

RSS

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Kategorier

Arkiv

Fråga mig

4 besvarade frågor

Statistik


Ovido - Quiz & Flashcards