Livet med Bazz

Alla inlägg under december 2013

Av Marit - 3 december 2013 20:45

Idag har vi varit på Motivationsdagen med jobbet.

 

Som konferencier var Björn Starrin (som bl a spelade fotografen i Bröllopsfotografen). Vilken kille, störtskön!


Alla föreläsare var helt fantastiska, förstås, och man fick verkligen en boost av nyttiga tankar och självkänsla.

Vi hade också möjlighet att prata lite med Pia Sundhage i pausen. Passade på att få ett kort också!

  

Tanken är väl att man ska vara full av energi när man går ifrån en sån här dag. Jag var dock som en urvriden trasa när jag kom hem. Var inte hungrid och orkade inte laga middag. Satt och vilade en stund i soffan innnan Bazz och jag gick kvällspromenad. Sen satt jag i soffan och nickade redan innan kl 21. Kan berott på att haft fruktansvärt ont i nacken hela dagen. Bara att gå och lägga sig. 

Av Marit - 1 december 2013 20:29

I dag var det dags för vår sista tävling i rallylydnad för året. Tävlingen var i Viksbergs ridkhus nära Södertälje så det är nära och bra. Soligt, plusgrader men jädrigt blåsigt. Allt är dock bättre än den jädra kyla vi hade förra helgen i Bålsta. Vi gick ju bet på vår tredje godkända tävling förra helgen så nu jäklar är vi revanschsugna.

Samma domare som när vi var på Mörkö och hyfsat lätt.

Vi värmde upp utanför innan start och det gick kalasbra och Bazz verkade taggad så nu var det bara att gå ut och äga.

Det började ju bra i alla fall.  

Sen kom två Sitt framför, ingång vänster efter varandra. En med sitt efter och en utan.

Jag - kom framför

Bazz - eh kom vaddå framför vaddå???

Ja där stod vi och av bilden av döma så tror jag att domarens kommentar "Charmig hund som fick domaren att le:-)" på protokollet kommer härifrån. Charmig var nog inte ordet jag hade överst i mina tankar just då... haha.

Höll på att bli ett sitt i 270-graderssvängen i långsamt tempo.

När vi var klara var även Hanna och Kattis klara med sina starter i fortsättningsklassen så vi tog en gemensam promenad.


Tre gringos i solskenet

Till skillnad mot vad som är brukligt fick man ut sitt protokoll i förväg om man inte tänkt stanna tills alla var klara. Bra tycker jag då vi var 60 st i nybörjargruppen och de sista 20 skulle starta 12.30 Vi startade kl 9.00 så det hade blivit en väääldigt lång dag ute i blåsten. Gissa om jag blev glad och överraskad att vi blivit godkända   . En bra avslutning på det här första tävlingsåret (eller månaderna)!

Detta innebär att vi, eller Bazz rättare sagt, nu får titeln RLD N     


På väg hem stannade vi och åt och sen släppte jag av killarna i Vårby och de promenerade hem.

 

Vad hände med kylan. Min bil var ren och fin i morse   

 


Glada och nöjda med dagen tar vi det lugnt på kvällen och njuter av första advent. Vissa softar mer än andra  

 


#rallylydnad #ssbtk #skk #staffe #staffeklubben

Presentation


RLD N RLD F Kronsäter's Buzz

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Gästbok

Twitter

RSS

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20 21 22
23 24 25 26 27 28
29
30
31
<<< December 2013 >>>

Kategorier

Arkiv

Fråga mig

4 besvarade frågor

Statistik


Skapa flashcards