Livet med Bazz

Direktlänk till inlägg 11 januari 2014

5-kamp

Av Marit - 11 januari 2014 22:30

Nu har det kommit en del snö som inte bara är slask och det är så skönt. Nu kommer man in från promenaden med en ren och i princip torr hund. Efter frukost tog Clas och Bazz en promenad och jag började packa undan julen. När de kommit in åkte Bazz och jag till Skogås för att träna lite rally. En an tjejerna har en lokal där som hon håller hundkurser i och den fick vi låna idag. Det är en ganska liten lokal så det är rätt trångt om utrymme så det blir inga större utsvävningar. En liten bana gick att gå i alla fall men man fick ta korta steg.



När vi var klara så tog Bazz och jag en promenad till ett bad som låg i närheten. Inte för att vi tänkte bada men det var en skyltad väg dit som vi följde så jag visste att det var 4 km dit och tillbaka vilket var en lagom promenad innan vi åkte hemåt. Då slapp vi gå på måfå då jag inte hittar någonstans där. Mötte upp Clas på parkeringen och sen vände vi och åkte till Brittis och Åke för att lämna Bazz som ska sova där över natten. 


Hem igen och duscha och piffa till sig lite och tog oss sedan in till Ballbreaker som ligger på Kungsholmen. Dit är vi mebjudna av Svensk kurirfrakt för att ha en försenad julfest, eller kanske snarare julgransplundring, tillsammans med personalen. Det är 5-kamp och middag som gäller. Vi hade andjakt, golf, fotboll, biljard och avslutningsvis bowling som grenar. Jag var på mästarlaget tillsammans med Håkan och en kille som heter Danne. Det sägs att vi kom tvåa, av fyra, men jag tror nog att vi vann faktiskt. Avslutar kvällen med en trerätters middag på övervåningen. Riktigt gott och skönt för det är inte jättemycket folk där så allt flyter på bra. Det är ju ganska stort där så jag kan tänka mig hur det ser ut där när det är fullbelagt. 

Baren blev ganska välbesökt av de flesta under kvällen. En ganska populär grej var att köpa ett helt rör med öl som hade en lite tappkran längst ner. Häftig - tror att den gick åt relativt snabbt! 

 

En jättetrevlig kväll var det och det kan man definitivt göra om någon mer gång. Även när man inte är så många.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marit - 16 april 2017 14:45

Om det var en fantastisk dag igår så är det raka motsatsen idag. Iskallt och snöyra som kommer och går.      Vi hade tänkt att åka hem i eftermiddag efter lunch men nu diskar syrran i kylan och vi andra packar ihop det andra. Sen åker vi hemåt ...

Av Marit - 15 april 2017 14:15

En underbar morgon om än något kyligt i luften.        Efter frukost går vi ner till stranden och sätter oss och löser melodikrysset. Riktigt skönt men sen går vi uppåt.    Här uppe var det riktigt gott att vara. Här är det lä och solen ...

Av Marit - 14 april 2017 22:00

Vi har tur att vinden ligger på N- N/Ö så vi har lite lä på vår sida. Srpinger på årets, för mig, första tussilago på ängen. Ett sant tecken på åt vilket håll det faktiskt går. Även om man tvivlat många gånger i år.    På insidan blåser det orde...

Av Marit - 13 april 2017 20:45

Efter frukost åker Karin, Åke, Clas, Bazz och jag ut till holmen. Det är gråmulet hela vägen men när vi kommer ut till Bullis skiner solen emot oss. Det är inte direkt någon vårvärme ute så det är som vanligt obetalbart att stänga dörrarna i båten oc...

Av Marit - 15 januari 2017 22:51

En solig och fin dag med ca -4 och lite snö kvar på gräsmattorna. Clas och Bazz är ute på promenad och jag ligger i soffan och kollar i kapp en serie jag följer. Tycker mig se en gestalt i trädet som borde vara en domherre och mycket riktigt är det b...

Presentation


RLD N RLD F Kronsäter's Buzz

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Gästbok

Twitter

RSS

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2014 >>>

Kategorier

Arkiv

Fråga mig

4 besvarade frågor

Statistik


Skapa flashcards