Livet med Bazz

Alla inlägg den 17 januari 2014

Av Marit - 17 januari 2014 00:45

Första långveckan på jobbet avklarad. Gick fortare än väntat och slutet av veckan har faktiskt bjudit på sol. 

 

Under eftermiddagen snöade det friskt till och från. Stora fina flingor.

 

Träffade idag vår troligen nya CFO, tillika chef. Verkade vara en mycket lämplig kandidat och det kan bli bra för framtiden. Vi får se hur det går!

Mamma informerade mig idag med att Clas och jag firiar 10-års förlovningsdag. Det hade vi totalt förträngt. Kom ihåg att vi skulle förovat oss den 19:e egentligen men det var en måndag och jag ville inte vänta så det blev lite tidigare. Mamma kom också ihåg att vi alla åkte långfärdsskridkor på Orlången dagen efter. Det hade knappast varit möjligt idag.

Köpte lite fina tulpaner på vägen hem för att fira lite.

     
De vita var så läckra med lite fransad kant. Fröstår inte hur de får till det!

 
Bazz fick på nyår tror jag ett ben som han tyckte var sådär. Sen har det legat hemma utan att han velat ha det. Plötsligt idag tyckte han tydligen att det var moget att äta. Det var tydligen så gott så att han stod vid leksakslådan och åt i stället för att ta det med sig.

 

Sen kom han tydligen på att det blir mycket bättre om någon håller i benet i stället.

 

Fick ett paket med posten idag. Det är te som Ann-Sophie har köpt i Tailand. Samma te som jag köpte när vi var i London och som jag snålat med och verkligen njutit av. Tack Anso!

 

Bazz sköter sig fortfarande exemplariskt på dagis och det är superskönt. Ett problem är dock att han inte bajsar på promenaderna med dem. Det innebär att han är jättenödig när jag hämtar honom och sen är han inte nödig på kvällspromenaden. Det i sin tur har medfört att han vaknat kl 5 varenda morgon och måste ut. Visst, han går ut och gör det han ska på en gång och sen kan vi lägga oss en stund igen, men ändå!! Hoppas att det blir bättre rutin framöver.


Presentation


RLD N RLD F Kronsäter's Buzz

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Gästbok

Twitter

RSS

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2014 >>>

Kategorier

Arkiv

Fråga mig

4 besvarade frågor

Statistik


Ovido - Quiz & Flashcards