Livet med Bazz

Alla inlägg den 7 februari 2014

Av Marit - 7 februari 2014 20:45

Vips så var det fredag igen. Igår löstes proppen upp och jag fick massor gjort på jobbet. Högarna försvann och plötsligt låg jag hyfsat i kapp. Idag har jag gjort det jag skulle få klart och det jag har kvar behöver inte vara klart just idag. Det är generellt väldig lugnt på jobbet idag så vad passar bättre än att komma iväg hem i tid. 


Tidigare på eftermiddagen tittar jag ut och det ser ut som att det regnar lite. Men fönstren är ju inte rena direkt och lite mulen skymning på det gör det hela lite svårt att se. Det visar sig inte regna lite utan det spöregnar!!! 


Det är tur att man har rediga skor med ordentlig sula på sig så att man inte riskerar vattenplaning :-)

Passerade Ica Kvantum på vägen hem för att införskaffa lite godsaker. Står vid delikatessdisken och väntar på min tur när en liten tjej kommer fram till mig och säger: Du, får jag fråga dig en sak? Eh ja visst svarar jag. Min mamma har en likadan jacka som du har, säger hon. Eh jasså har hon! Ja den är jätteskön svarar jag i väntan på att frågan ska komma. Den kom aldrig utan det var bara ett konstaterande från henne och sen gick hon vidare. Hon kom snart tillbaka då hon också väntade på att bli expedierad. Det blev min tur och jag beställde 1 hg calabrese.


Tjejen frågar - hur mycket är ett hekto? Ja lite svårt att svara på säger jag då det beror lite på vad det är man väger. Medan vi väntar på att killen ska skiva upp korven pratar vi på lite. Hon ska beställa björnkorv. D v s den som ser ut som en björn i formen och den som har ett mönster av ett björnhuvud på korven. Hon skulle minsann ha av båda sorterna. När jag får asken med korven tycker hon att ett hekto är jättemycket. Har hittat en supergod parmaskinka som jag också beställer. Flickan får syn på min bilnyckel som jag har i handen mellan handskarna. - Hur ser din bilnyckel ut? Å en så där har vi också men ett annat märke! Då dyker flickans mamma upp, hon med likadan jacka, och börjar prata också. Är skinkan god? Vad brukar du ha till den? Haha!

Kul med lite trevligt sällskap när man ändå står och väntar   


Väl hemma tänds det ljus och brasa för att väga upp mot regnet och få lite mysstämning. Efter fredagsmyset är man ju inte direkt hungrig så vi slog ihop snackset med middagen i kväll. Bara vinet som fattas!

 

Tidigare idag läste jag ett inlägg från Mia som plötsligt tvingats ta beslutet att låta sin älskade staffe Addi somna in. Det högg verkligen till i hjärtat och jag blev så ledsen för hennes skull då man vet vilket tungt beslut det är och hur stor saknaden blir. Trots att man vet att det är för djurets bästa. Mia som har hemsidan staffinfo.se är den som gav mig mycket hjälp då jag började leta information om staffar när vi börjat fundera på att skaffa hund. Mia tog över Addi i vuxen ålder och har fått jobba mycket med ensamträning mm. Hon har verkligen lagt ner sin själ på hans välbefinnande och han hade inte kunnat komma till ett bättre hem!!

Vila i frid fina Addi, vi tänder ett ljus för dig i kväll    (snott bilden från Mia på FB)


  

Presentation


RLD N RLD F Kronsäter's Buzz

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Gästbok

Twitter

RSS

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19 20 21 22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2014 >>>

Kategorier

Arkiv

Fråga mig

4 besvarade frågor

Statistik


Skapa flashcards