Livet med Bazz

Alla inlägg den 15 februari 2014

Av Marit - 15 februari 2014 18:33

Lördag igen och vädret är ju ingen idé att kommentera längre. Det är samma lika varje helg   .


Bazz och jag beger oss till Haga för att ta oss runt Brunnsviken denna gång. Nu ska vi följa Hälsans stig som går runt hela vägen. Det är tungt idag och om vi sprang/gick 80/20 förra helgen så var det 20/80 idag. Men vi rör ju på oss i alla fall. Inte lika mycket folk ute idag heller.

Vid Bergianska trädgården viker Hälsans stig upp och förbi Naturhistoriska museet. Lite tråkig väg jämfört med att ta stigen längs stranden.

Plötsligt inser jag att nästa skylt aldrig kommer och vi befinner oss mitt i skogen typ. Men vi fortsätter och hoppas att vi ska komma ändå till slut. Vi kommer ut på en udde och jag inser att vi är fel ute. Vi fortsätter och försöker hitta ut ur skogen. Det blir en hel del klättring då vi är på en topp och ska ner till stranden där det ser ut som en större stig. Blir lite fundersam när en färgglad vägg kommer i sikte.

  

Tydligen ett häng för graffitimålare och det ligger säkert ett hundratal sprayburkar nedanför.

 

Till slut kommer vi tillbaka där vi började och jag inser nu att stolpen står lite snett så det ser ut som att stigen svängde in dit vi gick men i själva verket gick den rakt fram. Nåja, nu är vi på rätt spår igen.

Det är runt sju kilometer som regnet börjar komma så smått. Toppen! Och vi som inte har hunnit runda udden än. Börjar också starkt tvivla på att den här rundan verkligen bara är en mil lång. Har alrig varit gladare än när vi kommer fram vid Kronprinsessans hus. Då visste vi var vi var och hur långt det är kvar. Ganska nöjda är vi när vi kommer fram efter 1,2 mil.


 


Hade brett två falu rågrut med leverpastej som vi delade på när vi kom fram. Eller nja delade å delade vet jag inte. Någon gjorde vad som helst för en tugga och jag fick väl smaka lite där i mellan. Men det var han värd efter den rundan.

 

Nu har det regnblandande snöandet ökat så det är hög tid att åka hemåt. Bazz får mysigt täcke och jag dunväst att värma oss i innan värmen i bilen kommit igång. På väg hem pratar jag med syrran och vi bestämmer träff hemma hos mamma för lunch (sallad för mig) och fika med semla (för dem).  Sen åkte vi hemåt och satt och mös en stund innan en varm dusch. Bazz och jag sitter ensamma i soffan men ändå ska han promt ligga med huvudet i knät på mig och resten av kroppen vid sidan om. Resten av soffan är heeelt tom! Ja men nära är bäst :-) 

 

Bra sportdag på OS för övrigt. Tjejern tog guld i skidstafetten (Norge 5:a) och Sverige vann till slut över Lettland med 5-3   . Melodifestivalen bjöd inte heller på några större överraskningar. Bazz slocknade snart och vräkte ut sig i vanlig ordning. Hoppas att det räcker för en sovmorgon i morgon!



Presentation


RLD N RLD F Kronsäter's Buzz

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Gästbok

Twitter

RSS

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19 20 21 22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2014 >>>

Kategorier

Arkiv

Fråga mig

4 besvarade frågor

Statistik


Skapa flashcards