Livet med Bazz

Alla inlägg den 16 februari 2014

Av Marit - 16 februari 2014 23:17

Grattis mitt   på 4-årsdagen!  

Vid 9-tiden när vi var ut en snabbis före frukost sken faktiskt solen lite. Tänkte att det här blir en finfin dag att ta en långpromenad på. Det visade sig att husse tänkte ta första promenaden idag så det blev ingen promenad för mig i solen. Det blev ett bra drag för mig för lite senare när de gick ut var solen som bortblåst och nu bara blåst och lite regn. Jag passar på att planera nästa veckas meny samtidigt som herrarna kör stafett i längdskidor. Tänkte bara kolla början och ta resten på radion i bilen men jag blev sittande hela vägen. Vilket lönade sig! Trots tappad skida av Nelson i början på första sträckan ledde Sverige varje delträcka och gick i mål som överlägsna segrare!!! OS-Guld!!!       .


Åkte sen till Kurvan för att handla. Eftersom jag hämtar Bazz på dagis varje dag så är det sällan jag hinner stanna och prova saker även om jag hinner göra lite snabba ärenden före. Nu tog jag mig tid att prova en del kläder som jag gått och tittat på och som jag normalt inte orkat prova för att man har jobbiga/fel kläder på sig. Blev inte mycket handlat men skönt att ha det gjort. Väl hemma hade jag precis missat eftermiddagspromenaden också så det blev inte mycket promenerande för mig idag.

Satte igång med att göra en kalops som jag tänkte vi skulle ha till middag. Det är ju en enkel rätt som inte kräver så värst mycket av en och som jag gjort ett antal gånger förut. Idag ville det sig inte riktigt. Hade ingen hel kryddpeppar hemma (undrar vem som tagit sista och inte skrivit upp men lämnat en tom burk i hyllan), glömde reda, hade i lite för mycket vatten och smaken kändes fadd. Till råga på allt blev köttet aldrig klart någongång. Segt som tusan. Tur att vi hade lite rester kvar som vi kunde ta i stället eftersom Clas skulle spela bandy och inte kunde vänta. Jag tror att både kött och smak ordnade till sig till slut och redning kan man ju alltid göra i efterhand. Vi får se hur den smakar till middagen i morgon!


Presentation


RLD N RLD F Kronsäter's Buzz

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Gästbok

Twitter

RSS

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19 20 21 22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2014 >>>

Kategorier

Arkiv

Fråga mig

4 besvarade frågor

Statistik


Ovido - Quiz & Flashcards