Livet med Bazz

Direktlänk till inlägg 17 februari 2014

Otroligt men sant

Av Marit - 17 februari 2014 20:45

Vet ni vad som hände idag? Jo solen sken – h e l a dagen!!    Lite molnigt på fm men det spricker upp och blir i princip helt klart under hela dagen. Fåglarna kvittrar ivrigt på morgonen och jag måste öppna fönstret lite för att få höra det bättre och få in den härliga luften. Typiskt att det är arbetsdag.

Men är det några som verkligen har rätt att klaga på vädret annars är stackarna i England. Där regnar det i massor hela tiden och översvämningarna är enorma.


Kalopsen från igår blev faktiskt ätbar med en mycket god smak men lite för lös i spadet. Efter middagen tar Bazz och jag en stavpromenad. En fantastiskt stjärnklar kväll. Tycker efter ett tag att det skaver lite i hälen men skorna är väl ingådda och borde inte ge skoskav. Halvvägs känner jag att det trots allt är ett skavsår på gång och varje steg känns ordentligt. När vi kommer hem ser jag att det har gått hål på fodret på insidan av skon. Inte konstigt då! Blev i och för sig inget jättesår och det är inte direkt på hälen utan precis ovanför. Precis där skokanten brukar vara. Men ni vet ju hur ont det kan göra. 


Apporpå ont! Vet ni förresten hur mycket man egentligen använder tummarna? Ha två ömma så kommer ni bli förvånade över hur mycket det är!

I fredags fick jag nämligen dra av en bra bit av nageln, på båda tummarna. Det hade gått ett jack på motsvarande ställe på båda tummarna rätt långt ner på fingret. Ett litet jack men ändå tillräckligt för att fastna i kläder mm. Bara att dra bort hela nageln. Sista biten sitter ju ofta fast i skinnet men måste bort och går inte att klippa eller fila ner. Aj va ont det gör och minsta lilla man stöter i med tummen på något ömmar det kraftigt.

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marit - 16 april 2017 14:45

Om det var en fantastisk dag igår så är det raka motsatsen idag. Iskallt och snöyra som kommer och går.      Vi hade tänkt att åka hem i eftermiddag efter lunch men nu diskar syrran i kylan och vi andra packar ihop det andra. Sen åker vi hemåt ...

Av Marit - 15 april 2017 14:15

En underbar morgon om än något kyligt i luften.        Efter frukost går vi ner till stranden och sätter oss och löser melodikrysset. Riktigt skönt men sen går vi uppåt.    Här uppe var det riktigt gott att vara. Här är det lä och solen ...

Av Marit - 14 april 2017 22:00

Vi har tur att vinden ligger på N- N/Ö så vi har lite lä på vår sida. Srpinger på årets, för mig, första tussilago på ängen. Ett sant tecken på åt vilket håll det faktiskt går. Även om man tvivlat många gånger i år.    På insidan blåser det orde...

Av Marit - 13 april 2017 20:45

Efter frukost åker Karin, Åke, Clas, Bazz och jag ut till holmen. Det är gråmulet hela vägen men när vi kommer ut till Bullis skiner solen emot oss. Det är inte direkt någon vårvärme ute så det är som vanligt obetalbart att stänga dörrarna i båten oc...

Av Marit - 15 januari 2017 22:51

En solig och fin dag med ca -4 och lite snö kvar på gräsmattorna. Clas och Bazz är ute på promenad och jag ligger i soffan och kollar i kapp en serie jag följer. Tycker mig se en gestalt i trädet som borde vara en domherre och mycket riktigt är det b...

Presentation


RLD N RLD F Kronsäter's Buzz

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Gästbok

Twitter

RSS

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19 20 21 22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2014 >>>

Kategorier

Arkiv

Fråga mig

4 besvarade frågor

Statistik


Ovido - Quiz & Flashcards