Livet med Bazz

Alla inlägg den 4 mars 2014

Av Marit - 4 mars 2014 22:21

Idag är det semledags och det vore ju trevligt om företaget vill bjuda sina anställda på semla. Det hände ju förstås inte så epå väg hem åkte jag förbi Stuvsta centrum för att köpa mig en. Enligt  Mitt i Huddinge har kondiset där Huddinges bästa semlor. Det hade tydligen fler än jag snappat upp för det var kö ut på gatan när jag kom dit. Tänkte gå på Ica först men bestämde ändå att handla semlan på en gång. Tur det för när jag hade kommit innanför tröskeln kom bagaren ut med den absolut sista plåten semlor. Jag räknade ut att jag skulle hinna få en men de som stog i kön utanför var det nog gränsfall för.

Efter dryga 10 år tillsammans kunde jag ha svurit på att Clas inte gillade semla och jag kan inte komma ihåg att jag någonsin sett honom äta någon heller. Köpte därför en portionsbit rabarberpaj till honom eftersom jag vet att han älskar paj av alla de slag. Så döm om min förvåning när jag kom hem och han konstaterade att det bara var han som skulle få någon semla!!??


 

Efter maten åkte jag till SKHLM en sväng för lite mer panikhandling. På väg hem några minuter i åtta köper jag med mig en semla så vi slipper slåss om den hemma. Vi delar båda så att vi får en bit finsemla och en fulsemla var. Ärlligt talat kände jag inte någon större skillnad på dem. Kanske lite godare bulle i den från kondiset men hade jag inte vetat vilken som var från vilket ställe hade jag aldrig kunnat gissa. Bra att veta till nästa år!

Presentation


RLD N RLD F Kronsäter's Buzz

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Gästbok

Twitter

RSS

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2014 >>>

Kategorier

Arkiv

Fråga mig

4 besvarade frågor

Statistik


Ovido - Quiz & Flashcards