Livet med Bazz

Alla inlägg den 26 april 2014

Av Marit - 26 april 2014 20:58

Vilken dag! Soligt och varmt redan tidigt på förmiddagen. Bazz och jag åker till Lida för en löprunda. Trots att vi är ganska tidiga är det full aktivitet där. Dels är det cykelns dag och Cykloteket har "workshop" och barngrupper m fl utforskar skogens gömmor.

Bazz och jag går/springer vår vanliga slinga. Han är ju som en ko så färskt gräs i vägkanten ligger nära till hands.

 

Vi joggar på och till slut kommer vi fram till en liten sjö där man kan ta en bättre bad- och drickapaus. Det är riktigt varmt och Bazz står en bra stund och bara svalkar sig (och tittar på fåglarna som är utom räckhåll)

 

De har rensat bort en hel del träd runt sjön, eller sjö och sjö det är en större liten pöl. Hur som helst ser man nu att de har byggt hus i borttre änden.

 

Inte helt fel läge att bo där.

 

Hade tänkt åka på shoppingrunda idag men hoppade över det. I torsdags öppnade nya shoppingcentrat i Kungens Kurva. Redan vid tiotiden började trafikrapporterna hagla. Gator avstängda, bussar försenade och lång kö. Helt enkelt kaos. Jag vågade inte ens åka och handla på Kvantum så Clas fick handla annans stans. Igår efter jobbet vågade jag mig ner för att handla middag och det gick faktiskt rätt bra. Parkeringen till gallerian ligger liksom på baksidan av huset och folk orkar ju inte gå allt för långt så de flesta parkerar ju framför Elgiganten och vid Kvantum. Hade tur att hitta en liten lucka nära entrén. Men ska definitivt hålla mig borta under helgen.


Åkte hem och tog en dusch och satt en stund i solen på baksidan med ett glas vin, eller var det två!?

       

Presentation


RLD N RLD F Kronsäter's Buzz

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Gästbok

Twitter

RSS

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16 17 18 19 20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< April 2014 >>>

Kategorier

Arkiv

Fråga mig

4 besvarade frågor

Statistik


Ovido - Quiz & Flashcards