Livet med Bazz

Alla inlägg under april 2014

Av Marit - 17 april 2014 23:15

Skärtorsdag och halvdag på jobbet. Kom på att jag faktiskt har lugnt på jobbet och en hel del flex att ta ut så jag tar ledigt hela dagen. Ja eller ledigt och ledigt! Dagen blir ändå stressig på grund av allt man kommer på att man hinner fixa. Bazz är ändå på dagis som vanligt så jag slipper ha dåligt samvete för honom. Hade varken hunnit gå någon långpromenad eller varit hemma med honom. Hann i alla fall slänga ihop en Dovrekaka (den som görs på Älvsjöbageriet) och en kardemummakaka.. Trots brist på kardemumma...

 

Vi lyckades ju tyvärr inte få i vår båt innan påsk så vi hade turen att få låna vår bästa älskade syssling Lalles båt. Lalle och Maggan brukar ju spendera påskarna i Applehult, och så även i år. Vi är evigt tacksamma!

 

En blåsig och skumpig väg ut men nu är vi äntligen ute och det är helt underbart.

Av Marit - 16 april 2014 23:15

Snart är det ju påsk och jag hittade ett recept på en form av tårta jag ville testa. Var inte helt säker på att den skulle gå hem och ena bottnen sprack. Jaja att ta med bakverk till jobbet brukar vara värsta egoboosten då alla snällt äter och i alla fall säger att det är gott. Idag sa en kollega att det här var den godaste tårta han någonsin ätit. Gissa om man blir glad då  . Eftersom det var en hel del borta på förmiddagsfikat tittade jag in i kylskåpet och konstaterade att det inte var allt för stor bit kvar.  Lycka   

 

Av Marit - 13 april 2014 23:00

Eftersom jag fick skit för att jag inte var med och tvättade båten förra helgen gjorde jag och Bazz en insats idag. Åkte till mammma, som är snäll och förvarar allla dynor mm till båten hemma, och hämtade diverse utvalda saker. Bland annat gardinerna från helvetet!! Som straff för att jag inte var med förra helgen fick jag båda gardinerna på min lott i år. Smart som jag är tog jag med mig dem och satte upp dem trots att båten inte ligger i än. Då slipper jag i alla fall göra det när det under färd och riskerar på så sätt inte att missa båtdrickat (men säg ingen till min syster för hon vet inget än. Det ska bli en överraskning;-))

 


Av Marit - 12 april 2014 22:45

Idag var det dags för årets vårstädning i området. Alltid lika trevligt och kul att se en del grannar som man knappt sett på hela vintern. Eftersom påsken är sen i år kör vi en vecka tidigare än vanligt. Men man har ju vanligtvis två helger på sig som man får elda på så det funkar ju. Inte jättemycket att göra men lite löv blir de ju alltid och en hel del ris till brasan blev det också.

 

På kvällen kom Maggan och Lalle över på middag. Vi har ju inte träffats sen nyår så det var jättekul att ses igen. Snart är landetsäsongen i gång igen :-) 

Av Marit - 9 april 2014 22:30

På väg till jobbet igår köpte jag med mig en stor bukett tulpaner. I morse när jag kom hade de fullkomligt exploderat ut i blom. Det doftar gott i hela rummet.

 

På kvällen sätter jag mig i soffan och sätter på teven. Bazz kommer springande och sätter sig i knät, mitt framför teven. Inte bredvid mig och inte på husses plats (som är helt ledig denna kväll) utan i knät mitt framför mig!! Jaja det var väl inte så himla bra på teven ändå...

 

Av Marit - 6 april 2014 22:00

Bazz och jag tar en sväng i skogen hemma vilket vi inte gjort på ett tag. Vårgräset börjar komma upp nu och Bazz stannar titt som tätt för att äta de späda nygräset. Det tar lite tid att gå då.

Kommunen har legat i och rensat ut en hel del.

 En oerhörd skillnad och det blev så himla fint och bra mycket ljusre. Det såg verkligen inte snyggt ut där innan.

Sen åkte vi till Årstafältet och träffade tjejerna för lite rallyträning. Det är ju snart dags för premiärtävlingen i fortsättningsklassen så vi måste verkligen öva. Lite blåsigt var det så man fick sätta dit skyltarna ordentligt.

 Kör en städrunda hemma och passar på att byta gardinerna i vardagrummmet också.

 

Av Marit - 5 april 2014 21:00

Vilket vårväder!! Bazz och jag åker till Lida igen för en stavtur. Plötsligt på ängen hör och ser vi två tranor. sen kommer två till och det blir ett himla liv.  Bazz tyckte att de låter väldigt konstigt och vet inte hur han ska agera. PS. det är de fyra prickarna som syns i bortre fältet. De flög och skränade en hel del medan vi stog där DS. 

Vårkänslorna verkar spritta i många motionärer nu och Lida har gjort en plan med ett alternativt utegym. Bland annat har man stockar i tripp trapp trull-storlek.

  

Ingen match för Bazz att hoppa upp på men han får sitta lite fint för att utmana lite och om inte annat för at få en godis.  

 

Av Marit - 4 april 2014 20:30

Testat nytt recept till fredagsfikat. Eftersom det är mandelmjöl, som inte alla tål, i kakan slängde jag ihop några kolakakor också.

När jag kommer hem från jobbet hittar jag min hårt arbetande man på verandan med en öl i ena handen, spotify i telefonen i andra handen och paddan i knät.

Livet är verkligen hårt ibland!

Kvällspromenaden inleds med lite lek med bollen innan vi går sista svängen för kvällen.

 

Presentation


RLD N RLD F Kronsäter's Buzz

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Gästbok

Twitter

RSS

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16 17 18 19 20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< April 2014 >>>

Kategorier

Arkiv

Fråga mig

4 besvarade frågor

Statistik


Ovido - Quiz & Flashcards