Livet med Bazz

Alla inlägg den 29 maj 2014

Av Marit - 29 maj 2014 22:15

Veckan började varm och solig men innan måndagen var slut så vände det och blev iskallt och blåsigt. I tisdags tog jag faktiskt vantar på mig på morgonpromenaden. Fortsatt kallt och blåsigt men inget regn trots att det känns som att det är på väg.

Igår var det halvdag igen. Kände på eftermiddagen att jag började få ont i halsen. Har ingen lust att bli sjuk. Men vaknade i morse med halsen som ett öppet sår med taggtråd i, snoret flödade och det kändes som att tåget kört över mig under natten. Clas åkte på tjänsteresa till Tyskland i morse så det är Bazz och jag som gäller. Det är en jättefin dag och jag hade en hel del jag skulle fixa hemma idag. Bara att lägga ner alla planer och inta ryggläge. Tog några korta promenader med Bazz men det var allt. Orkade ingenting. När vi skulle gå stannade jag en sekund för att knipsa av några blommor men det räckte för att han skulle slänga sig ner i solen. Fick dra med honom sen. 

 

Hacke kommer flitigt nu. Precis som förra året är det två hanar och en hona. Undrar om det är ett av deras barn eller en annan hackspett som hittat hit. Tur att det i alla fall finns två matare att hänga i.

    

Presentation


RLD N RLD F Kronsäter's Buzz

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Gästbok

Twitter

RSS

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6 7
8
9
10 11
12 13 14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25
26
27
28
29 30 31
<<< Maj 2014 >>>

Kategorier

Arkiv

Fråga mig

4 besvarade frågor

Statistik


Ovido - Quiz & Flashcards