Livet med Bazz

Direktlänk till inlägg 27 juni 2014

Konferens

Av Marit - 27 juni 2014 20:35

Fick ny chef på jobbet i våras och för första gången på de sex år jag jobbat där ska nu vi på finans åka på konferens. Före lunch i går åkte vi därför till vackra Engsholms slott på Mörkö. Var här på konferens för minst 15 år sedan men här har tiden inte farit i väg inte.

Jag lämnade en gris hemma, hunden, och träffade genast en annan - något större dock! (inte helt enkelt att ta en självi med ett bredskallat vildsvin)

 

Det här är ett vildsvin som faktiskt skjutits här på Mörkö.

    

Vi började med lunch och sen blev det konfererande hela eftermiddagen. Vi har så mycket att prata om och många punkter att dryfta så tiden går superfort.

Som aktivitet efter dagens övningar ska vi ner i köket och laga den mat vi ska äta till middag, Yeeehhh. Superskoj!

             

Vi fick ihop tre förrätter, en huvudrätt och en dessert. Dominic och jag fixade huvudrätten som bestod av kronhjort- och vildsvinsfilé med potatisfondant med bearnaise- och rödvinssås. Man kan säga att man blev mätt efter alla smarriga rätter. Efter middagen tog vi en sväng till sjön. En helt underbar kväll men inte så varm precis men runt 16 grader.

 

 

Slottet gör sig inte direkt sämre på kvällen

 

På alla rum har man hängt en kikare på väggen i stället för teve.

 

Och med tanke på utbudet förstår man varför

 

Bara medan jag gick in på rummet och lämnade väskan såg jag ett rådjur på åkern. Kanske inte så exklusivt men ändå. Efter en trevlig kväll är det bara att dra ner rullgardinen.

    

Morgonen är lite sval men lugn och solig. När jag kom var det helt bleke. Bara att insupa och njuta innan frukosten intas.

 

 

Pionerna doftade helt underbart och väldigt mycket varje gång man gick förbi.

 

Många rum och prång fanns det på slottet. Öpnnade en dörr och fann maskineriet till den stora klockan på framsidan.. Dock osäker på om den hänger med i tiden.

 

Vi avslutar förmiddagens konfererande med lunch och sen är det dags att åka hem igen. Hade varit perfekt att stanna här hela helgen. Man hinner liksom inte utnyttja alla godbitar som finns på ett sånt här ställe. Man får helt enkelt se till att komma tillbaka väldigt snart. Förra gången jag var här fick jag receptet på supergoda citronrutor och den här gången lyckades jag få med receptet på helt gudomliga kardemummadrömmar. Drömmer gör man verkligen.

 

Hej då Engshom för den här gången!

 


#engsholmsslott #morko #engsholm #slott #konferens #happy 





 
 
Ingen bild

Syster Yster

28 juni 2014 19:33

Finaste och sötaste slottet - bäst helt enkelt!!

Marit

28 juni 2014 20:46

Ja jag måste boka en vilohelg där snart!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marit - 16 april 2017 14:45

Om det var en fantastisk dag igår så är det raka motsatsen idag. Iskallt och snöyra som kommer och går.      Vi hade tänkt att åka hem i eftermiddag efter lunch men nu diskar syrran i kylan och vi andra packar ihop det andra. Sen åker vi hemåt ...

Av Marit - 15 april 2017 14:15

En underbar morgon om än något kyligt i luften.        Efter frukost går vi ner till stranden och sätter oss och löser melodikrysset. Riktigt skönt men sen går vi uppåt.    Här uppe var det riktigt gott att vara. Här är det lä och solen ...

Av Marit - 14 april 2017 22:00

Vi har tur att vinden ligger på N- N/Ö så vi har lite lä på vår sida. Srpinger på årets, för mig, första tussilago på ängen. Ett sant tecken på åt vilket håll det faktiskt går. Även om man tvivlat många gånger i år.    På insidan blåser det orde...

Av Marit - 13 april 2017 20:45

Efter frukost åker Karin, Åke, Clas, Bazz och jag ut till holmen. Det är gråmulet hela vägen men när vi kommer ut till Bullis skiner solen emot oss. Det är inte direkt någon vårvärme ute så det är som vanligt obetalbart att stänga dörrarna i båten oc...

Av Marit - 15 januari 2017 22:51

En solig och fin dag med ca -4 och lite snö kvar på gräsmattorna. Clas och Bazz är ute på promenad och jag ligger i soffan och kollar i kapp en serie jag följer. Tycker mig se en gestalt i trädet som borde vara en domherre och mycket riktigt är det b...

Presentation


RLD N RLD F Kronsäter's Buzz

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Gästbok

Twitter

RSS

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5 6 7 8
9
10
11 12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
<<< Juni 2014 >>>

Kategorier

Arkiv

Fråga mig

4 besvarade frågor

Statistik


Ovido - Quiz & Flashcards