Livet med Bazz

Alla inlägg den 6 september 2014

Av Marit - 6 september 2014 22:00

Löfgrens är i Grekland och Clas är på Solvalla och kollar STCC. Då det ska bli en fin helg bestämde jag helt enkelt mig för att åka ut ensam med Bazz till holmen. Vinden är stilla så det är inga problem att lägga till på ön.

Lördag morgon är fin men lite hemlig


     

Temperaturen är dock inte det minsta hemlig. Knappt 15 grader.

 

Börjar förstå att jag är mer eller mindre ensam på ön så vi tar en promenad runt

        

Efter att gått runt ön kan jag konstatera att det bara är jag och Bazz ute. En otrolig tystnad har legat över ön hela dagen och det är en lite konstig känsla att vara helt ensam. Tur att jag har min modiga vakthund med mig (eller man kan ju i alla fall försöka intala sig det. Sällskap är det ju i alla fall.)

    

Söndag morgon började mycket bra. Lite disígt i horisonten men soligt, varmt och helt stilla.

 

Ägnade större förmiddagen åt att måla inomhus. När jag senare tittade ut var det plötsligt dimma ute. Inte en ö syntes. 

   

  Vände man sig om och tittade in mot ön kunde man inte ana att det var helt vitt bakom ryggen. Snacka om att stå men ett ben i varje läge. Fick lite panik dock eftersom jag skulle köra hem under eftermiddagen. Det är inte kul att köra i dimma när man är två och än mindre kul när man är ensam.

Vi är ju ganska vana vid dimma vid det här laget och förr har vi verkat ligga i gränslandet för dimma eller inte. Gick uppåt längs med ön för att se hur det är längre bort. Ganska dimmigt!


 

 Men när jag kommer upp på Mays berg så har det faktiskt lättat en del. Men det ligger ändå kvar.

         

Senare på eftermiddagen är det klart på holmen men jättedimmoln i horisonten. Jag passar på att åka medan det är klart. Ses på god middag hos Löfgrens senare.

Presentation


RLD N RLD F Kronsäter's Buzz

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Gästbok

Twitter

RSS

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20 21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
<<< September 2014 >>>

Kategorier

Arkiv

Fråga mig

4 besvarade frågor

Statistik


Ovido - Quiz & Flashcards