Livet med Bazz

Direktlänk till inlägg 29 november 2014

Långis

Av Marit - 29 november 2014 22:45

Blev riktigt sporrad av loppet förra helgen så jag tänkte ta en träningsrunda idag när vi ändå ska röra på oss. Känner mig dock inte helt i form så vi kör promenad i stället. Bazz och jag åker och parkerar vid Gärdet. Går sen Renstiernas gata ner mot Djurgården. Fäljer sen Hälsans stig Djurgårdsbrunnsviken runt. Lite mulet när vi börjar men sen kommer faktiskt solen fram och skiner längs vi går vid kanalen. Friskt i vinden och sol i ansiktet - så himla mysigt!! Med tanke på att Stockholm till och med igår hade sammanlagt 3 timmars sol under november så kan vi verkligen behöva de extra timmarna. Speciellt på helgen när man har möjlighet att vara ute mitt på dagen. Det roliga med soltimmarna är att Kiruna som annars knappt ser solen under vinterhalvåret har haft 40 timmars sol under november. Helt upp och ner.


-Fan matte kan du sluta ta kort på mig hela tiden!!

   

Visst är väl Stockholm bra fint ändå. Att flytta huvudstaden tycker jag vore svårt olyckligt.

 

När vi närmar oss Gothem kommer en buss farande på vattnet. Först undrade jag om jag verkligen såg rätt men så var det. Riktigt kul gjort.

Kul grej!

När vi kom tillbaka till Djurgårdsbron igen gick vi vidare mot Sergels torg. När vi kommer till torget bredvid Berzeli park står där ett par älgar i verklig storlek. Måste se jättehäftigt ut när det är mörkt och de är tända.

 

Sen går vi vidare mot Hamngatan. Det är lönehelg och i morgon är det första advent så vi är inte direkt ensamma i stan. Gillar egentligen inte att gå där i trängseln med Bazz men när vi ändå är där kör vi ett race upp och ner. Bazz sköter sig exemplariskt, fäller in öronen och bara matar på stegen framåt. Vi försöker hålla oss så långt ut på kanten av trottoaren som möjligt. Vi tog oss i alla fall upp till Sergels torg innan vi vände tillbaka på andra sidan gatan.

 

Inte mindre folk på denna sida. Gick där för att få en skymt av NK:s julskyltning. Ja där var ju folk i drivor framför fönstren och folk som står mitt i gatan så man inte kommer varken fram eller förbi. Vi hann glutta lite ändå på vägen förbi men sen drog vi vidare tillbaka till bilen på Gärdet. Blev en härlig promenad i drygt 2 timmar.

Sen kände jag att magen kurrade vilket passade bra då mamma hade förberett lite lunch tills vi kom dig. Åt och hjälpte till att sätta upp lite adventsbelysning där det behövdes klättras på stege för att få upp. Mamma hade också köpt en rikgtigt fin krans som vi satte upp utanför ytterdörren.

 

Sen åkte vi hemåt nöjda med dagen. Svullade en hel del såna här på kvällen. Löjligt goda!

 


#hälsansstig #hjärtlung #riksförbundethjärtlung #djurgården #nk #sergelstorg #stockholm

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marit - 16 april 2017 14:45

Om det var en fantastisk dag igår så är det raka motsatsen idag. Iskallt och snöyra som kommer och går.      Vi hade tänkt att åka hem i eftermiddag efter lunch men nu diskar syrran i kylan och vi andra packar ihop det andra. Sen åker vi hemåt ...

Av Marit - 15 april 2017 14:15

En underbar morgon om än något kyligt i luften.        Efter frukost går vi ner till stranden och sätter oss och löser melodikrysset. Riktigt skönt men sen går vi uppåt.    Här uppe var det riktigt gott att vara. Här är det lä och solen ...

Av Marit - 14 april 2017 22:00

Vi har tur att vinden ligger på N- N/Ö så vi har lite lä på vår sida. Srpinger på årets, för mig, första tussilago på ängen. Ett sant tecken på åt vilket håll det faktiskt går. Även om man tvivlat många gånger i år.    På insidan blåser det orde...

Av Marit - 13 april 2017 20:45

Efter frukost åker Karin, Åke, Clas, Bazz och jag ut till holmen. Det är gråmulet hela vägen men när vi kommer ut till Bullis skiner solen emot oss. Det är inte direkt någon vårvärme ute så det är som vanligt obetalbart att stänga dörrarna i båten oc...

Av Marit - 15 januari 2017 22:51

En solig och fin dag med ca -4 och lite snö kvar på gräsmattorna. Clas och Bazz är ute på promenad och jag ligger i soffan och kollar i kapp en serie jag följer. Tycker mig se en gestalt i trädet som borde vara en domherre och mycket riktigt är det b...

Presentation


RLD N RLD F Kronsäter's Buzz

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Gästbok

Twitter

RSS

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6 7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26 27
28
29 30
<<< November 2014 >>>

Kategorier

Arkiv

Fråga mig

4 besvarade frågor

Statistik


Skapa flashcards