Livet med Bazz

Alla inlägg den 31 januari 2015

Av Marit - 31 januari 2015 21:30

Igår förmiddag följde Bazz med Brittis upp till landet i Tärnsjö. Där ska han mysa med Brittis och Åke hela helgen. Det innebär att vi är hundlediga hela långa helgen. Var lite konstigt att ha fredagsmys utan honom men han tyckte nog att det var mer spännande att utforska huset i Tärnsjö igen.

Lördagen bjöd inte på något finväder precis, några plus och lite blandat snöregn. Vi åker in till stan på em och strosar lite innan vi tar en tidig middag.
Sen då, gick vi vidare till kvällens evenemang. Nämligen balett på Operan. Närmare bestämt Julia & Romeo som är en modern tolkning av den klassiska Romeo & Julia korreograferad av Mats Ek. Jag har länge velat se svansjön men har inte lyckats tajma när den gått. Men den här vet man ju i alla fall vad den handlar om och är det allt för illa kan man gå i pausen. Första gången jag överhuvud taget är inne på Operan. Mycket vackert.

Stackars Clas visste inte vad vi skulle göra förrän samma dag och hade ingen möjlighet att säga nej innan det fanns någon återvändo. 

Lite annorlunda material på toalettdörrarna.


Salen där man bland annat tog drinken före och i pausen. En stor vacken sal med ett gäng kristallkronor på rad, guldramar runt de stora speglarna och målningar i taket. Lite dämpat ljus och kraftiga röda gardiner som gör rummet väldigt varmt trots sin storlek.

Vi hade superbra platser på balkongen i en loge. Själva salongen är mycket mindre än jag hade förväntat mig men den är lika vacker som resten av huset. Vi satt faktiskt bara två loger från kungalogen men jag tror faktiskt att våra platser är snäppet bättre än deras då man ser vad som händer på hela scenen, även längs kanterna. Men jag förstår ju att de inte kan sitta mitt i smeten. Nu var de ju inte ens här överhuvud taget så det kvittar ju.

 

Det var en spännande upplevelse även om jag inte tycker att det var så bra. Eller det var säkert jättebra, speciellt om man ska tolka vissa delar av publiken, men lite för modernt för oss som aldrig varit på balett förut. Men man måste ju börja någonstans och jag vill ge det en chans till nån gång. Svansjön måste ju komma igen framöver. Och då inte i någon modern tappning. Fast helst vill jag åka till Ryssland eller Österrike och se den. Ska våga mig på en opera också framöver men det ska någon klassisk opera som man vet är bra och inte så tung.

Presentation


RLD N RLD F Kronsäter's Buzz

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Gästbok

Twitter

RSS

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2015 >>>

Kategorier

Arkiv

Fråga mig

4 besvarade frågor

Statistik


Skapa flashcards