Livet med Bazz

Alla inlägg den 14 mars 2015

Av Marit - 14 mars 2015 19:00

Kände mig lite överkörd i morse men jag har faktiskt inte hostat på hela natten. Något som Bazz nog är tacksam för. Clas tar långpromenaden efter frukost så jag går och lägger mig igen. Känner mig lite piggare sen så Bazz och jag tar en sväng till Plantagen för att spana lite vårblommor. Man vet ju inte hur mycket blommor man vågar plantera nu när det är varmt och skönt då man inte vet om eller när nästa köldknäpp kommer. Det har ju varit lite kallt på nätterna ibland men vårblommorna brukar vara ganska tåliga. Blev bara tulpaner den här gången.

Sen blev det dags att gå mot mamma med Bazz. På flera ställen längs vägen har de sopat. Det är bland det bästa vårtecknet för mig, och ingen är gladare än Bazz.

 

När vi lämnat Bazz i mammas trygga händer fixar vi oss och åker in till stan för att träffa Brittis och Åke. Vi käkar middag på en italiensk restaurang i Gamla stan och tar sen Djurgårdsfärjan över till Djurgården.

   

Stockholm är än vackrare från sjön även på kvällen

 

På plats på Cirkus. Showen kan börja.

 

Många bra skådisar men Peter Jöback är super som kvinna. Han skulle garanterat vinna Let's dance om han ställde upp, som kvinna alltså. Vi tar spårvägen tillbaka till city och skiljs åt vid Sergels torg där vi ska med olika linjer.


Samtidigt är det final på Melodifestivalen på Friends arena. Nere i tunnelbanana är det ovanligt, för den här tiden på dygnet, många småtjejer med sina mammor på väg hem. En tjej har en skylt med MÅNS skrivet på och en annan frågoar om resultatet. Det var ju Måns som vunnit med sin låt Hero. Dessutom med alla tiders rekordsiffror. Rätt låt vann enligt min mening.


Hostade halva vägen hem så förhoppningsvis finns det inget kvar att hosta i natt. Och det var ju bra att det kom nu och inte under showen. Tack för en jättetrevlig kväll, hoppas att alla sover gott!

Presentation


RLD N RLD F Kronsäter's Buzz

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Gästbok

Twitter

RSS

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7 8
9
10 11 12 13 14 15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25 26 27 28 29
30
31
<<< Mars 2015 >>>

Kategorier

Arkiv

Fråga mig

4 besvarade frågor

Statistik


Ovido - Quiz & Flashcards