Livet med Bazz

Alla inlägg den 15 mars 2015

Av Marit - 15 mars 2015 20:08

Vaknade tidigt som vanligt trots att Bazz inte är hemma. Har inte hostat i natt men så fort jag vaknar börjar jag tokhosta. Ligger kvar en stund efter att Clas gått upp men hostan ger sig inte så det är lika bra att gå upp. Äter frukost och sen åker vi till mamma för att hämta Bazz. Där hade det i alla fall sovits gott och Bazz är alltid glad att få ligga med i sängen, som han alltid får hos mamma. Tack än en gång mamma för att han fick vara hos dig igen!

Clas åker vidare och Bazz och jag går hem. Det är soligt och skönt men lite svalt än då solen inte hunnit värma upp så mycket än. Lagom promenadväder alltså. I centrum har änderna samlats då två barn med mormor/farmor gått dit med en påse korvbröd som de ska dela ut.

De är inte rädda av sig precis och Bazz vet inte om han ska jaga dem eller inte. Gräsänder är egentligen väldigt vackra. Hanen med sitt grönglittriga huvud och honorna som mest är bruna men med en strimma färg på vingarna. Alla honor har lite olika nyans på färgen vilket jag inte sett förut. Kanske får ta med en påse bröd en dag och studera dem lite närmare.

Har fått dille på att göra egen juice på helgerna, inte bara färskpressad apersinjuice som vi annars brukar göra utan lite extra lyxigt med en blandning av apelsin, kiwi, mynta, ananas, ingefära och lite olika beroende på vad som finns hemma. Har inte orkat göra något till frukostarna men nu på eftermiddagen gjorde jag en smoothie av lite blandat. Det blev en grön supergod och nyttig drink. Borde mota bort hostan, som nu gått över till mer traditionell förkylning, hoppas jag.

   


Presentation


RLD N RLD F Kronsäter's Buzz

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Gästbok

Twitter

RSS

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7 8
9
10 11 12 13 14 15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25 26 27 28 29
30
31
<<< Mars 2015 >>>

Kategorier

Arkiv

Fråga mig

4 besvarade frågor

Statistik


Ovido - Quiz & Flashcards