Livet med Bazz

Alla inlägg den 17 maj 2015

Av Marit - 17 maj 2015 20:37

I torsdags löste vi, Karin, Åke, Clas, Bazz och jag, av Viktor med kompisar i Bullis och åkte ut till holmen. De hade inte fått igång stora båten så vi fick åka ribben. Det var svinkallt i Bullis och en vinterjacka hade inte suttit fel. Det gick helt ok ändå att åka ut och var inte så kallt som jag trodde det skulle bli.


Fredag morgon åkte Clas och Åke in till land för att jobba. Vi andra stannar kvar på holmen. Båten startade på en gång då det bara var batteriet som hade dragit ur och efter nattens laddning var allt ok igen. Karin och jag tänkte jobba lite ute idag, ta fram utemöbler mm. Vi hann bara börja med att fixa sofföverdraget först och sen kom regnet och bitvis haglet. Blev inte så jättemycket gjort ut så vi fick fixa lite inne i stället.

Till fyradrinken var vi bjudna över till Lalle och Maggan men det gick inte att sitta ute, inte bara på grund av regnet utan även kylan. Efter en stund kom Åke tillbaka från fastlandet. Clas hann inte hänga med ut idag.


Lördag morgon är Bazz och jag ut en sväng vid 5.30 och det är sooool   . Vi sover dock en stund till och går upp igen vid 8-tiden och sätter oss nere vid stranden. Det är fortfarande sol och lugnt men vindarna är kalla. Efter en timme kommer Karin och Åke ner och innan vi går upp tar de ett morgondopp. Det är ca 7 grader, brrr!!

 

Åke tar en snabb frukost och åker sen till Bullis för att hämta Clas. Han har med sig jord som vi inte kunde ta med oss i torsdags när vi åkte ut så jag roar med att bära upp de 8 säckarna. Bra motion! Sätter ner potatisen i jorden och rensar bort en massa ogräs och annat skräp. Börjar också gräva i landet framför stugan där det förhoppningsvis ska kunna odlas grönsaker i sommar. Vad passar väl sen bättre än att äta sillunch. Det är jätteskönt i solen men är baske mig inte ett dugg skönt i vinden. Dunvästen sitter inte i vägen.
 
Jobbar en stund till efter lunchen tills det är dags att tvätta av sig genom ett dopp i havet medan Åke och Clas tar en snabb eftermiddagsbastu. Vi måste ju vara lite fräscha när Maggan och Lalle kommer över på fyradrink.

Det var jätteskönt i solen bakom lillstugan. När L&M sen gick hem drygt två timmar senare hade solen gått ner bakom träden och det blev det iskallt. Och jag menar verkligen iiiskallt. Fick ha en extra tröja och sockor på mig långt in på kvällen sen.

Bazz fick ett jättelångt ben av husse som han inte riktigt visste hur han skulle äta.

 

Efter en hel del tuggande tröttnade han till slut och slocknade i soffan

 

Söndag börjar regnigt och det håller i sig i princip hela dagen. Vi äter frukost och städar undan och packar sen ihop och åker hem. När vi kommer hem tänder vi en brasa, duschar och myser i soffan en stund. På kvällen bjuds vi på middag hos Löfgrens. Ja de vill säga, de andra äter medan jag kämpar på med min soppa. Gott såg det ut i alla fall. Viktor har haft visning av lägenheten och orkar inte komma. En lång och skön helg är till ända och i morgon väntar jobb igen.



Presentation


RLD N RLD F Kronsäter's Buzz

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Gästbok

Twitter

RSS

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23 24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Maj 2015 >>>

Kategorier

Arkiv

Fråga mig

4 besvarade frågor

Statistik


Skapa flashcards