Livet med Bazz

Alla inlägg under juni 2015

Av Marit - 8 juni 2015 20:48

Stort grattis till min bästa finaste svägerska som fyller 50 år, eller var det 27?, år idag!!!

 

Bazz och jag är ensamma hemma i kväll då husse åkt på sin vanliga iblandpåmåndagars tjänsteresa neråt landet.  Jag skyndar på efter jobbet och åker ner och tränar innan jag hämtar Bazz på dagis. På så vis blir det lite mer tid över till middag och kvällspromenad. Men tiden rinner i väg ändå men vi hann sitta en liten stund i soffan innan det är läggdags. I alla fall för mig men för Bazz har den stunden redan infunnit sig   . Måste haft en hård dag på dagis.

   

Av Marit - 7 juni 2015 22:30

Blev lite sovmorgon idag när Bazz sover borta. Hann fixa en hel del hemma innan vi åkte till mamma för att hämta hem Bazz. Tog en fika där innan vi tog oss hemöver. Clas tog bilen och Bazz och jag gick.

När vi passerade dammen i centrum ligger där små söta andungar.

 

Bazz blir lite nyfiken men samtidigt blir han lite förbryllad på änderna för de är inte speciellt rädda av sig. När Bazz tog ett steg närmare började ungarna röra lite på sig och mamman kom genast emot oss för att berätta att det var bäst för honom att stanna där. Lite förvånad att inte fler änder hade ungar.

   

Inte fullt så varmt idag men tröjan åkte av på vägen hem också så två dagar i kortärmat känns väldigt somrigt med tanke på hur det varit med värmen i vår. När vi kom hem hoppar jag på cykeln och hinner ner och träna innan de stänger. Clas blev inringd till innebandy tidigare än normalt då det inte fanns folk så att det räckte till båda passen. Hann med riktigt mycket idag och det var så himla skönt. Tack mamma för att du tog hand och lillkorven.


Av Marit - 6 juni 2015 22:00

Grattis Sverige på Nationaldagen!

 

En riktigt varm och skön, men bllåsig, dag. Bazz och jag går hem till mamma där Clas möter upp och vi äter gemensam lunch. Trots blåsten var jag tvungen att ta av mig tröjan på vägen och var ändå varm när vi kom fram. Fötterna bara kokade trots att jag bara hade tunna strumpor. Vi åker hemåt efter lunchen men Bazz blir kvar hos mamma. Vi ska nämligen ut på galej.

Vi skulle vara i Tallkrogen kl 15 och några minuter innan vi skulle gå börjar det ösregna. Typiskt! Det värsta avtar efter en stund och när vi kommer fram har det i princip slutat. Hemma hos de Wrangs, förutom familjen, är Margareta och Sven, Brittis och Åke och sen kommer Anders, Sandra och barnen. Vi ska fira Helene som fyller 50 år på måndag.

     

Håkan hade fixat så fint med massa ballonger i trädgården och äen en piñata. En sån man slår på för att få ut godis.

 

Men Helene drog i så att den lossnade innan den hade gått sönder. Håkan var modig och höll i den i stället.

     

Bortsett från fina presenter låg där också godis som vi andra kastade oss efter. Sen drog vi vidare in till Statshuskajen där vi skulle vidare med båt.

         

Vi hade verkligen tur som tokar för det blev en kalasfin kväll. Inne på båten var det varmt redan när vi kom men det var ändå skänt i vinden när det fläktade. Vi åkte ut till Drottningholm ungefär och vände. Tog ca 3 ½ timme men ett litet stopp på en ö på vägen. Under tiden serverades det buffé och det var riktigt god mat och snabb påfyllning. Inte heller blev det någon rusning och knöl för att få maten. Trevlig personal också. Glatt överraskad faktiskt! Tack för en mycket trevlig kväll.

Av Marit - 5 juni 2015 22:30

Eftersom det är Sveriges nationaldag i morgon, och därmed röd dag, jobbar vi halvdag idag. Mina fåglar på jobbet har varit utan mat någon dag. De har flygit till de tomma näten och undrat när det ska komma påfyllning. Jag var ju så dum som inte köpte fler stora talgbollar medan det fanns i vintras. Nu finns det inga att få tag på så jag får ta av våra små i stället. Problemet är bara att de tar slut så himla fort.

 I dag satte jag upp ett gäng nya och jag hann knappt stänga fönstret innan de var där och åt. I början kunde jag knappt röra mig inne förrän de flög iväg än mindre röra vid gardinen. Nu bryr de sig inte så mycket och jag kan stå ganska nära fönstret utan att de bryr sig. Kul att ha dem där.

 

En superfin dag och jag kommer i väg från jobbet vid 14-tiden. Åker direkt till centrum och tränar innan jag hämtar Bazz på dagis. Hade en sån himla tur med trafiken då det är studenttider och flak som åker runt och stör flytet i trafiken. Kul för dem men inte för en själv när man har tid att passa.

När jag hämtat Bazz och vi kommit hem är det lagom för middag för honom. Medan han äter tömmer jag altanen, sopa bort alla löv och lagret av pollen. torkar av bordet och fönsterbläck. Spolar av stolar, krukor och altanen och tar fram dynor och underlägg. Sen efter en skön dusch kan jag för första gången i år sätta mig och njuta med ett glas bubbel. Livet är liksom underbart ibland men det är också lite konstigt då man inte kunnat sitta ute förrän i början på juni.

 

Sitter och njuter av värmen och allt som blommar i trädgården. Kan man ana vilken min favoritfärg är tro?

       

Till slut kommer även Clas hem och vi grillar smarriga köffärsbiffar och premiäräter ute på altanen. Underbart men samtidigt lite deppigt då det är två veckor kvar till midsommar och hittils så himla kallt och regnigt. Hoppas att det vänder sen som det gjorde förra sommaren. Fast bäst är ju om det är lite jämnare fördelat över hela sommaren.   

  

Av Marit - 2 juni 2015 22:30

Ny vecka men en lite kortare än vanligt. Min söta blåmes hälsar välkommen till jobbet.

 

Hemma i trädgården har rabarbern dragit iväg ordentligt.

 Jag måste verkligen sätta igång att baka lite pajer och frysa in om det inte går åt.

 

Presentation


RLD N RLD F Kronsäter's Buzz

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Gästbok

Twitter

RSS

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6 7
8 9
10
11 12 13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2015 >>>

Kategorier

Arkiv

Fråga mig

4 besvarade frågor

Statistik


Ovido - Quiz & Flashcards