Livet med Bazz

Alla inlägg under juli 2015

Av Marit - 15 juli 2015 19:15

Hemma igen efter 5 underbara dagar i London. Soligt, varmt och skönt. Många mil promenerandes med trevligt sällskap. Längtar redan tillbaka. 

Satte potatis i två hinkar hemma i våras och nu kändes det som dags för att skörda. Blasten hade börjat vissna och det har ju varken varit särskilt soligt eller varmt så här långt så det kändes inte helt säkert att det blivit något alls. Men hyfsat mycket blev det ändå vilket alltid är roligt.

 

Av Marit - 10 juli 2015 17:15

Clas och jag landar på Gatwick, London, efter viss försening både på Arlanda och innan landning i London.  Det är soligt, varmt och skönt. Eftersom vi anlände lite senare än resten av gänget ger vi oss av till hotellet och checkar in på en gång och sen leter vi upp resten av gänget. Det är Karin, Åke, Viktor, Ludvig och familjen Larsson/Nilsson dvs Peter, Cilla, Fredrik och Johan

     

Vi hittar dem i Covent Garden som bara är på gångavstånd från hotellet. På torget är det som vanligt en massa uppträdanden av olika slag.

   

När vi senare kom tillbaka till hotellet och kollade utsikten kan vi konstatera att den inte var så himla översvallande. Men nu ska vi ju inte sitta på hotellrummet i fem dagar och titta ut. Tyst var det i alla fall utanför 

 

Mycket promenerade blev det de här dagarna, förstås. Gata upp och gata ner, in och ut i affärer. 

     

Fantastiskt skönt väder hade vi och man fick verkligen uppleva sommaren.

       

London Zoo             

       


Middag på indisk restaurang. Tydligen en väldigt populär sådan då det var lång kö för att komma in. Tur att

syrran hade bokat bord i förväg.  Det var inte så lätt att veta vad man ville ha så det grubblades länge innan

alla hade bestämt sig.

   

Middag på Jamie Oliver "Den nakna kocken"

 

Mera shopping  

       

Inte långt från hotellet låg en riktig gammal hederlig barberare som killarna besökte. Alla utom Viktor , Johan och Fredrik. Riktiga proffs och killarna var saliga efteråt. 

     

På söndagen var det dags för det vi egentligen åkte dit för. Nämligen att springa ett lopp på en mil genon Londons gator.

                      

Vi hade tur för det hade regnat på natten men var nu uppehåll och precis lagom varmt.

     

På väg till starten. Vi hade sån tur att vi kom dit tidigt och kom iväg i första startgruppen. Innan all trängel och väntan. 

         

Lite segt var det men i mål kom vi och jag är supernöjd att jag kom runt trots att jag inte orkade springa hela milen. 

 

Bara medaljen va värd att flåsa för. Tung som sjutton också.

 

Fyra nöjda sprinters. Tror att man kan se på ansiktsfärgen i vilken ordning vi kom i mål. Ludde först och jag sist. Men jag blev i alla fall bästa tjej :-) Vad blir det nästa år? Italien, Framkrike, Rom? Vem vet!

   

En supertrevlig långhelg är till ända men jag hoppas att snart vara tillbaka i underbara London.

 

Av Marit - 9 juli 2015 20:45

Äntligen är sista arbetsdagen innan semestern avklarad. I kväll ska jag njuta och packa inför resan till London i morgon. Ser mycket fram emot den :-)

 

Av Marit - 8 juli 2015 19:15

Clas åkte till Gotland i måndags för att jobba. I går kväll när han kom tillbaka hade han en fin kille med hem. Det var mopsen Lorenzo som hade varit på Gotland för att föra sina fina gener vidare och behövde lift tillbaka till fastlandet. Han for runt som en tätting överallt så för att det inte skulle bli för stökigt på natten och på morgonen innan de åkte iväg fick han sitta i sin bur. Lika glad var han för det men den blicken....

 

Av Marit - 7 juli 2015 17:45

Det spöregnar ute så Bazz sitter inne i värmen och tittar ut

 

Gör efter en stund ett försök att gå ut på gräsmattan men inser att det fortfarande regnar för mycket. 

 

Av Marit - 3 juli 2015 20:45

Grattis till Maggan som fyller år idag  . Åkte förbi Ingarö på vägen ut till holmen och fick födelsedagsmiddag. Sen drog vi vidare ut till Bullis. Karin, Åke, Clas, Bazz och jag. 

Karin och Åke visar upp årets badrockskollektion samt nyinförskappade sydvästar   

 

En himla fin kväll och natt blev det

 

Solig och fin lördag. Man får passa på att sola när tillfälle ges.

 


Mamma har gjort nya fina flaggspel som vi fick ut lagom till midsommar. De gamla var det verkligen bara trasor av. 

   

Hem på söndag för att ladda inför den sista arbetsveckan innan semestern. Karin och Åke har börjat sin semester och är kvar på holmen. Hemma blommar klematisen fint nu.

   






Av Marit - 2 juli 2015 07:15

Idag fick man minsann igen för att man klagat på det dåliga sommarvädret, med råge!! Det var väldigt varmt redan på morgonpromenaden trots att jag var tunnklädd. Det var skönt att sitta ute och äta på lunchen och för en gångs skull sökte sig alla till skuggan. Där var det ändå varmt. Innan jag gick hem var det 28 grader i Segeltorp.

 

När jag kom ut genom dörren var det som att få en käftsmäll. Var inte alls beredd på att det skulle vara såå varmt. När jag satte mig i bilen höll jag på att få slag. 34 grader!! Ute - hur många det var inne i bilen vågar jag inte ens gissa. Det blev rutorna helt nervevade och AC på max. Det hjälpte lite i alla fall.

 

Hemma var det bara att hålla alla dörrar och fönster stängda för att hålla ute den heta luften. Sitta på altanen var inte ett alternativ kan jag säga.

Som lök på laxen tog Clas och jag en joggingrunda (det är ju lopp i London nästa söndag). Bazz fick vara hemma och lika glad var han nog för det. De tog en promenad ner till Långsjön efteråt så att Bazz fick bada. Jag svettades nog i 40 minuter efter att vi kommit hem.

 

Vid 21-tiden kunde man börja öppna korsdrag och få in lite svalare luft. Vid 22.30 började det komma in riktigt svala och sjöna vindar. Nästan lite kallt kändes det fastän det måste varit runt 23 grader.

När jag släckte var det fortfarande 20 grader, kanske blir en tropisk natt.

 

I morgon är det fredag och det ska bli lika fint   


#sol #sommar #hetta  

Presentation


RLD N RLD F Kronsäter's Buzz

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Gästbok

Twitter

RSS

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3
4
5
6
7 8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29 30 31
<<< Juli 2015 >>>

Kategorier

Arkiv

Fråga mig

4 besvarade frågor

Statistik


Ovido - Quiz & Flashcards