Livet med Bazz

Alla inlägg den 12 september 2015

Av Marit - 12 september 2015 22:15

En fin men lite blåsig dag. Havet glittrar och Bazz och jag har letat ner mot stranden vid Petter och Lovisa. 

 

Ljungen börjar bli så där härligt färgsprakande.

 

På väg upp får vi klättra lite och just som jag funderar på hur jag ska komma upp över klippavsatsen ser jag att det redan är någon som tänkt på. Säkert Kalle som spikat ihop för länge sen men den är fortfarande lika stadig. 

 

Ingen ute hos Kroghs för ovanlighetens skull. Allt såg lugnt ut i alla fall.


Vi har finkammat ön så långt vi kunnat längs strandkanten. Bra att passa på när ingen annan är ute. 


Mera ljung på insidan. Det är speciellt fint med det nästan lila mot det gråa. Varje år förundras jag som om det vore första gången jag ser det. 

 

Fortfarande lika öde hos Ekstedts. Bra för oss som ofta kan utvidga promenaden via dem. Bazz känner sig lika hemma där som hos oss och skulle nog skälla ut dem om de vore ute.

 

Efter promenaden kan man behöva sig en lunchpinne. Det är ju ändå lördag. 

    

Presentation


RLD N RLD F Kronsäter's Buzz

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Gästbok

Twitter

RSS

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
<<< September 2015 >>>

Kategorier

Arkiv

Fråga mig

4 besvarade frågor

Statistik


Ovido - Quiz & Flashcards