Livet med Bazz

Alla inlägg den 4 januari 2016

Av Marit - 4 januari 2016 19:00

Temperaturen sjunker men det verkar inte blåsa något nämvärt. Bazz och jag tar en tur runt Långsjön. Man är ju van att möta mycket folk när man går runt sjön men idag är det nästan ingen alls. Kommer ju sen på att det är en vanlig vardag och att en och annan kanske faktiskt jobbar idag. Vi är i alla fall lediga och njuter för fullt. 

När vi närmar oss badplatsen ser vi att det är en hel del folk ute på isen som åker skridskor. Sjön är visserligen inte djup men att gå ut på den redan hade jag inte haft en tanke på. Bazz vill gärna springa ut men jag är tveksam. Är livrädd för att han ska ramla i och hamna under isen och jag inte kan rädda honom. Vet för många på nära håll som varit med om det och vill inte uppleva det. Jag brukar i regel vänta tills någon traktor varit ute och plogat en bana. På så vis vet jag att isen håller även för oss men nu är det så mycket dagsfärska spår så jag känner ingen oro. Så vi kör tillbakavägen på isen. Bazz är superglad och springer och letar isbitar medan jag halkar runt och försöker komma framåt. 

 


Presentation


RLD N RLD F Kronsäter's Buzz

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Gästbok

Twitter

RSS

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2016 >>>

Kategorier

Arkiv

Fråga mig

4 besvarade frågor

Statistik


Ovido - Quiz & Flashcards