Livet med Bazz

Alla inlägg den 6 februari 2016

Av Marit - 6 februari 2016 21:15

Fick ett ryck för några veckor sen eller snarare ett infall att det vore kul att tävla rally igen. Staffeklubben har numera också en vinterspecial och då ingår även rally. Jag brukar av princip aldrig tävla på specialerna men nu kände jag att jag struntar i om det är en massa "kändisar" där som kan titta på oss. 

Kände mig inte lika taggad på fredagkvällen när jag visste att vi skulle gå upp strax efter klockan sex på lördagen. Halv åtta var det samling i Sollentuna rackethall. Där har vi varit många gånger på utställning så det kändes vant även om det var ett tag sen nu. 

 

Lite nervösa var vi (jag) som vanligt och Bazz gick mest och undrade vad vi gjorde där. Eftersom vi nu tävliar i avancerad klass får vi vänta till sist efter att de andra klasserna är klara. Vi är bara tre stycken i vår klass varav en ska gå två gånger. Vi startar som tvåa. När vi till slut startar så förstår inte Bazz alls vad vi ska göra. Han är superglad att det äntligen hände något och masar sig över hindret, fladdrar runt, skäller sitt gladskall, hoppar över en skylt och är bara någon annanstans. MEN han var i alla fall glad och alla skrattade och tyckte han var så söt. Själv var jag inte lika glad men man får inte ta de för allvarligt då vi faktiskt inte tävlat på nästan två år och inte tränat allt för mycket under tiden heller. Det var en kul bana som vi borde fixat galant men nu får vi träna på inför vårens tävlingar. För ge upp gör vi inte!

 

När vi kom hem igen kände jag att det vore skönt med en promenad i lite frisk luft. Bazz och jag tar en tur ner mot Långsjön för att se hur läget är. Först tror jag att det är helt öppet på mitten men sen ser jag att det är ren blankis.

 

Det var många som åkte skridskor och det här är ju verkligen optimalt. Det känns först lite osäkert att gå ut när det är så klart men vi ser snart att det är väldigt tjock is. 

 

Bazz är lite frusterad att han inte får springa fritt på isen men det är lite för många skridskoåkare så det är koppel på. Skönt att komma ut en sväng. 

Försäkte vila lite efter lunchen då vi senare åkte och lämnade Bazz hos mamma och sen vidre till Tele2 arena och Tolv där vi ska träffa bror och kussarna de Wrang med familjer och spela minigolf, äta middag och umgås lite. En mycket trevlig kväll.



Presentation


RLD N RLD F Kronsäter's Buzz

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Gästbok

Twitter

RSS

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12 13
14
15
16 17
18
19
20 21
22
23
24
25
26 27 28
29
<<< Februari 2016 >>>

Kategorier

Arkiv

Fråga mig

4 besvarade frågor

Statistik


Ovido - Quiz & Flashcards