Livet med Bazz

Alla inlägg den 12 mars 2016

Av Marit - 12 mars 2016 20:15

Ingen sovmorgon idag inte. Bazz vaknade strax efter kl 6 och han och Clas gick upp. Somnade aldrig riktigt om sen. Gick upp och åt frukost och vid 8.20 åkte Bazz och jag iväg till Älta och Clas åkte till Arlanda. Clas ska upp till Piteå och åka hundspann med jobbet. Bazz och jag ska träna rally i en hall som vi hyrt tillsammans med Tina som har en amstaff. Båda hundarna skötte sig jättebra trots att vi inte setts på ett tag. Men Bazz är himla duktig nu för tiden och bryr sig inte så mycket längre. Det är när det blir lite trängda situtioner som han ka fräsa till lite. Det hade lovats stor sol idag men i Älta låg dimman tät. Men så fort vi lämnat Älta och kommit ut på motorvägen skingrade sig diset och solen kom fram.

När vi ändå var i Huddinge och solen sken så åkte vi mot Sundby för att se om det gick att gå en sväng på isen. 

Det var några fiskare en bit ut och någon enstaka skridskoåkare så vi vågar oss ut. All snö är borta och det är blankis så det är lite halt att gå på. La mig lite på sidan på isen för att försöka få en bra bild på Bazz och vips satt han i mitt knä. Inte riktigt så jag tänkte :-)

Fick till slut en bild i alla fall. Han är lite som jag när jag var liten. Han kan springa runt och busa men så fort man ska ta kort ser han bara sur och uttråkad ut. Men han kan ju omöjligt fått det från mig! Blev ingen jättelång tur när det var så halt att gå och vi hade inte jätte mycket tid heller. Men det var skönt att komma ut ett tag änndå.

  

Efter det åkte vi lite ärenden och sen hem och duscha och handla lite på väg till mamma på sjukhuset. Var så himla trött sen på eftermiddagen så jag nästan somnade hos mamma. Hemma igen blev det middag och sen la vi oss i soffan och tittade på Mellot. Måns gjorde ett väldigt bra nummer med hans låt Heroes och hade idag en levande pojke med och kör i stället för det animerade som han brukar ha. Mycket bra nummer vilket också var ett budskap mot mobbing. En annan stor favorit var ju Lynda Woodruff. Hon är ju sanslöst bra Sarah Dawn Finer och hon gjorde ett fantastiskt roligt nummer. Den största vinnaren var ju ändå Frans 17 år som gick och vann hela kalaset (den yngsta sen Carola vann 1984 med främling). Inte så oväntat då han var ganska segertippad redan efter delfinalen som han var med i. Jag tror att han vann på att det var en bra enkel men bra låt som alla lärde sig på en gång men sen att han gick upp ensam och bara sjöng sin låt utan för mycket krusiduller. Nu för tiden ska det ju vara så mycket koreografi, bakgrundsdansare och ljus från alla håll och kanter. Men han är ju inte helt ocharmig heller och det har ju hänt en del sen han sjöng Zlatanlåten, Who's da man.

 

#bazz #orlången #mello #frans

Presentation


RLD N RLD F Kronsäter's Buzz

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Gästbok

Twitter

RSS

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Mars 2016 >>>

Kategorier

Arkiv

Fråga mig

4 besvarade frågor

Statistik


Ovido - Quiz & Flashcards